MAZDA: ŚWIATOWY REKORD GUINNESSA W PARADZIE MODELU MX-5

Dzięki udziałowi 707 samochodów rekordowa parada MX-5, która odbyła się 18 września na torze w Modenie, trafia do Księgi Rekordów Guinnessa.

Parada oficjalnie staje się największym zgromadzeniem samochodów Mazdy na świecie. Tym samym pobity został rekord holenderskiego zlotu z 2013 r., który z 683 samochodami dzierżył zaszczytny tytuł przez prawie dekadę.


Zobacz także:

SUBARU: 50 LAT SYMETRYCZNEGO NAPĘDU WSZYSTKICH KÓŁ AWD

ROZMAITOŚCI


 

Parada we Włoszech zgromadziła wszystkie cztery generacje MX-5. Uczestnicy wspólnie kilka razy pokonali nitkę słynnego toru pod czujnym okiem sędziego, który o godz. 18:00 oficjalnie ogłosił ustanowienie nowego rekordu ku uciesze licznie zgromadzonych „Miatisti” z całych Włoch i innych krajów Europy, w tym z Polski. To wyjątkowe wydarzenie pozwala Maździe Italia napisać na nowo jakże ważny rozdział w historii kultowego roadstera.

Oprócz rekordu organizatorzy przygotowali dla uczestników mnóstwo innych atrakcji – poranek pełen niespodzianek rozpoczął się w paddocku w rytm muzyki nadawanej przez lokalne Radio 105. Nie zabrakło również gości, którzy w sali przeznaczonej na dyskusje panelowe poruszali ważne tematy ze świata motoryzacji.

Na pierwszym spotkaniu, „Fun to drive will never die”, pojawił się japoński inżynier Nobuhiro Yamamoto, kierownik programowy trzeciej i czwartej generacji Mazdy MX-5. W dyskusji udział wzięli także Elisa Artioli – entuzjastka motoryzacji, wnuczka Romano Artioli, byłego właściciela marki Lotus oraz Andrea Levy – prezes MI.Mo Milano Monza Motor Show. Wszyscy goście z pasją opowiadali anegdoty i historie, które obrazują, co takiego wyzwala motoryzacyjną pasję i przyjemność z prowadzenia, znaną w Maździe jako „Jinba Ittai”, czyli głęboka więź pomiędzy kierowcą a samochodem.

Kolejne spotkanie upłynęło pod hasłem „Mazda MX-5 – historie ikony”. W rozmowach uczestniczyli Nobuhiro Yamamoto, Andrea Mancini – właściciel „Miataland”, luksusowego ośrodka położonego na umbryjskich wzgórzach, gdzie zgromadził swoją kolekcję MX-5, oraz David Giudici – szef magazynów Ruoteclassiche, Youngtimer i AutoItaliana. Towarzyszyły im liderki klubów MX-5 z Sycylii i rejonu Emilia-Romania – Florinda Maraschi i Valentina Grinzato, które wyzwoliły ciekawość entuzjastów omawiając miłość do MX-5 poprzez historie tych, którzy ten samochód zaprojektowali oraz właścicieli kultowego roadstera.

Włoski zlot MX-5 był również okazją do zaprezentowania światowej premiery „NM Concept”, jednomiejscowej barchetty opracowanej firmę przez Gorgona Cars – rzymski start-up założony dzięki motoryzacyjnej pasji Omara Abu Eideh i Davida Galliano. Prototyp inspirowany samochodami wyścigowymi z lat 50. XX wieku otworzył wielką paradę. Model bazujący na Mazdzie MX-5 pierwszej generacji (NA) jest wyposażony w układ napędowy najnowszej generacji (ND).

Istnieją samochody, które obecne są na rynkach przez dekady, ewoluując z generacji na generację, ale zawsze pozostające wierne swoim wartościom. Taka jest Mazda MX-5, ponadczasowa ikona i wyrazisty symbol przyjemności z jazdy „Jinba Ittai”, nieprzypadkowo najlepiej sprzedający się roadster w historii. Wrześniowy rekordowy zlot pokazał światu po raz kolejny, jaką moc ma włoska pasja do MX-5.