Ubiegły rok zakończył się dla Mazdy ogromnym sukcesem. Marka drugi rok z rzędu odnotowała ponad 70-procentowy wzrost sprzedaży (odpowiednio 76 proc. w 2013 r. i 77 proc. w 2014) z wynikiem 7 531 samochodów.
Dzięki temu Mazda awansowała na 15. pozycję w rankingu marek w Polsce i uzyskała 2,4 procent udziału rynkowego.
Zobacz także:
Od momentu rozpoczęcia działalności w czerwcu 2008 r. polski oddział Mazdy wydał klientom już 25 291 samochodów. Marka ugruntowała swoją pozycję na rynku, a największy sukces przyniosły modele 6. generacji, oparte na technologii SKYACTIV i designie KODO: Dusza Ruchu. W 2014 r. największą popularnością cieszyła się Mazda3 (2 924 zarejestrowane egzemplarze), zaraz za nią Mazda6 (2 663 szt.) i CX-5 (1 646 szt.).
– Wprowadzenie na rynek Mazdy CX-5 w 2012 r. było przełomem dla Mazdy na całym świecie. To początek nowego rozdziału naszej historii, w której zapisują się również kolejne modele SKYACTIV – Mazda6 i Mazda3. Dzięki nim przyciągnęliśmy nowych klientów, również z marek segmentu premium, co pozwoliło nam na szybki rozwój. Z niecierpliwością czekamy na wydarzenia rozpoczętego roku – w 2015 rodzina Mazdy znowu się powiększy. Już wiosną w naszych salonach zadebiutuje nowa Mazda2 oraz Mazda6 i CX-5 2015. W ofercie mamy też limitowaną serię największego SUV-a: CX-9. W drugiej połowie roku wprowadzimy natomiast zupełnie nową Mazdę CX-3 oraz czwartą generację kultowej Mazdy MX-5. Zapowiada się kolejny udany rok dla Mazdy – podsumowuje Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.
Rejestracje modeli Mazda w Polsce w 2014 r.
* Mazda3 – 2 924 szt.;
* Mazda6 – 2 663 szt.;
* Mazda CX-5 – 1 646 szt.;
* Mazda2 – 206 szt.;
* Mazda MX-5 – 39 szt.;
* Mazda5 – 36 szt.;
* Mazda CX-9 – 17 szt.;
* razem – 7 531 szt.