Mazda Motor Corporation ogłosiła dziś wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwsze trzy kwartały bieżącego roku fiskalnego.
Japońska marka odnotowała globalną sprzedaż na poziomie 795 tys. samochodów w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2022 r.
Zobacz także:
VOLVO: MARKA PODSUMOWUJE UDANY, 2022 ROK
W Europie w pierwszych trzech kwartałach roku fiskalnego, sprzedaż wzrosła o 3% liczone rok do roku, w dużej mierze dzięki wprowadzeniu do oferty modeli ze zelektryfikowanymi układami napędowymi, w tym całkowicie nowej Mazdy CX-60, której sprzedaż przekroczyła 13 tys. egzemplarzy, oraz Mazdy 2 Hybrid. Całkowita sprzedaż w Europie w pierwszych trzech kwartałach wyniosła 108 tys. egzemplarzy. W Niemczech i Wielkiej Brytanii, największych dla Mazdy rynkach europejskich, w ręce klientów trafiło odpowiednio 25 tys. i 18 tys. nowych samochodów.
Na rodzimym dla Mazdy rynku, w Japonii, sprzedanych zostało 107 tys. pojazdów, co stanowi wzrost o 14% rok do roku. Ten wynik zwiększył udział producenta w rynku o 0,4 pkt. rok do roku, do poziomu 3,6%. W Ameryce Północnej w ciągu minionych 9 miesięcy Mazda sprzedała o 15% mniej w ujęciu rok do roku. Także w Chinach popyt w okresie od kwietnia do grudnia spadł, a sprzedaż 72 tys. egzemplarzy oznacza 46% spadek rok do roku, wynikający w dużej mierze z czasowych przestojów produkcyjnych i ograniczeń w działalności sprzedażowej spowodowanych przez lockdowny.
W pierwszych trzech kwartałach roku obrotowego Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 2 696,3 mld jenów (19,1 mld euro), co oznacza wzrost o 25% w porównaniu do ubiegłego roku. Firma zanotowała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 109,5 mld jenów (776,5 mln euro*), aż o 72% więcej w porównaniu z rokiem poprzednim. Dochód netto wyniósł 103,6 mld jenów (734,7 mln euro). Skonsolidowany wolumen sprzedażowy wyniósł 737 tys. nowych pojazdów, co stanowi wzrost o 7% w ujęciu rok do roku, a wolumen produkcyjny wyniósł 809 tys. sztuk, co stanowi wzrost o 9% w stosunku do ubiegłego roku.
Mazda będzie nadal monitorować otoczenie biznesowe, trendy popytu na nowe samochody na każdym z rynków, gdzie dostępne są samochody marki oraz rozwój kwestii wpływających na działalność operacyjną w przyszłości.