MAZDA: SILNIKI DIESLA SKYACTIV-D TERAZ W AMERYCE

Mazda6_Sedan_12

Silniki diesla Mazdy ruszają na podbój Ameryki. Połączenie osiągów i oszczędności paliwa, oferowane przez linię czystych motorów SKYACTIV-D Mazdy ma teraz odnieść sukces za oceanem.

W przeciwieństwie do Europy, gdzie ponad połowa zakupionych nowych samochodów osobowych zasilana jest olejem napędowym, w Japonii silniki wysokoprężne stanowią jedynie 0,4 proc. rynku samochodów osobowych. Pomimo to, aż cztery na pięć Mazd CX-5 sprzedanych dotychczas w Japonii kryje pod maską silnik diesla SKYACTIV-D o pojemności 2,2 l.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
ECO


Niezwykle niski stopień sprężania 14:1 – obecnie najniższy na rynku dla tego typu motorów – poprawia spalanie paliwa oraz wydajność, jednocześnie zmniejszając emisję szkodliwych substancji, w szczególności tlenków azotu (NOx). Płynnie i cicho pracujący układ SKYACTIV-D jest jedynym silnikiem diesla, który bez końcowego oczyszczania spalin spełnia wymogi normy Euro 6, jeszcze na długo przed wejściem jej w życie we wrześniu 2014 r.

Dwustopniowe turbodoładowanie silnika podnosi moment obrotowy i przyspiesza reakcję na polecenia kierowcy, nawet gdy wskazówka przekracza 5000 obr./min. Zużycie paliwa i emisja CO2 zaczynają się od 3,9 l/100 km i 104 g/km w przypadku nowego sedana Mazda6 oraz 4,6 l/100 km i 119 g/km dla modelu CX-5. SKYACTIV-D staje się więc alternatywą dla samochodów hybrydowych.

Technologia czystych silników Diesla Mazdy obecnie szykuje się do wejścia na rynek północnoamerykański, w którym jednostki wysokoprężne tradycyjnie mają niski udział (około 3 proc.). Nowa Mazda6, która ma się pojawić w tym regionie w drugiej połowie 2013 r., będzie pierwszym samochodem osobowym napędzanym nowoczesnym silnikiem Diesla, oferowanym przez azjatyckiego producenta w Stanach Zjednoczonych.

SKYACTIV-D 2.2 będzie brał udział w tegorocznym konkursie na najlepszy silnik świata „International Engine of the Year”, który odbędzie się w czerwcu na targach Engine Expo w niemieckim Stuttgarcie.

Nowy kompaktowy SUV – Mazda CX-5 z silnikiem SKYACTIV-D 2.2 zdobyła tytuł Samochód Roku w Japonii 2012-13. Model został ponadto przyjęty do japońskiej Automotive Hall of Fame, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii „Technologie Motoryzacyjne Roku 2012-13”. Wśród najnowszych nagród przyznanych w Europie modelowi CX-5 i SKYACTIV-D znajduje się pierwsze miejsce w kategorii SUV w zeszłorocznej edycji konkursu na najbardziej ekologiczne samochody „Green Awards”, organizowanym przez brytyjski What Car?. Wspomniany duet otrzymał również tegoroczne „Trofeum SUV” od francuskiego tygodnika l’Argus de l’Automobile oraz tytuł „SUV Roku” od hiszpańskiego magazynu Motor Mundial. Sam silnik SKYACTIV-D 2.2 w styczniu zdobył drugą pozycję w niemieckim konkursie „International Paul Pietsch Award 2013”.

SKYACTIV jest kluczowym elementem strategii „Odpowiedzialnego Zoom-Zoom” marki, w myśl której samochody mają być coraz lżejsze i coraz bardziej ekonomiczne, jednocześnie bez zmniejszania ich poziomu bezpieczeństwa, niezawodności oraz przyjemności jazdy. Obecnie na rynki europejskie wchodzi nowa Mazda6, która jest sztandarowym modelem marki w segmencie C/D i drugim modelem generacji SKYACTIV. Jednym z elementów jej wyposażenia jest przełomowy system odzyskiwania energii wytwarzanej podczas hamowania i-ELOOP.