W Europie ruszyły zamówienia na nową Mazdę 3 wyposażoną w silnik Skyactiv-X. Przewidywany terminem odbioru aut to wczesna jesień.
Ceny w Polsce zaczynają się od 112 900 zł za wersję Kai z bogatym wyposażeniem seryjnym.
Zobacz także:
Obejmuje ono m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, nawigację satelitarną, system Apple Car Play/ Android Auto, adaptacyjny tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.
Wyposażony w technologię zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI), 2-litrowy czterocylindrowy silnik Skyactiv-X jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla.
Zapewniając kierowcom wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i świetną reakcję na gaz rodem z silnika wysokoprężnego, nowa Mazda3 z jednostką Skyactiv-X generuje maksymalną moc 180 KM i 224 Nm mimentu obrotowego. Z nadwoziem sedan nowe auto ma zużycie paliwa na poziomie 4,3 l/100 km przy emisji CO2 96 g/km.
Silnik Skyactiv-X w standardzie wyposażony jest w technologię Mazda M Hybrid. System miękkiej hybrydy wykorzystujący instalację 24 V, pomaga obniżyć zużycie paliwa, emisje i zwiększyć dynamikę, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego osprzętu i silnika elektrycznego.
Tak jak pozostałe silniki nowego modelu, motor X będzie dostępny, do wyboru, z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv- MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv- Drive. Oprócz napędu na przód, wersja hatchback dostępna będzie również z systemem napędu na cztery koła – i-Activ AWD.
WYBRANE DANE TECHNICZNE
* Silnik
– pojemność (cm3): 1 998;
– stopień sprężania: 16.3: 1;
– moc maksymalna: kW (KM): 132 (180) przy 6000 obr./min.;
– maks. moment obrotowy (Nm): 224 przy 3000 obr./min.;
– norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP;
– zużycie paliwa: od 4,6 do 9,3 l/ 100 km.