Uruchomiona została produkcja nowej Mazdy CX-5, kompaktowego SUV-a, w Hofu, drugiej swojej fabryce w południowej części Japonii. Model wytwarzany jest także w fabryce w Hiroszimie oraz w Chinach i Malezji.
Firma zdecydowała się na ten krok w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na światowych rynkach na crossovery i SUV-y.
Zobacz także:
Mazda aktualnie pracuje nad realizacją globalnego planu sprzedaży 1,65 miliona sztuk samochodów w perspektywie 3 letniego planu biznesowego, ogłoszonego w ostatnim roku finansowym. Marka zmieniła system produkcji na bardziej elastyczny, aby zaspokoić bieżący popyt na modele klasy SUV.
Fabryka Hofu nr 2 uruchomiona została w grudniu ubiegłego roku, dostarczając modele CX-3 – popularnego SUV-a klasy B, produkowanego także w fabryce w Hiroszimie. W sierpniu br., firma rozwinęła system produkcji crossoverów o fabrykę karoserii w ramach swojego zakładu w Hiroszimie.
W fabryce w Hofu powstaja tez inne modele, takie jak najmniejsza Mazdę 2, kompaktowa Mazdę 3 oraz Mazda 6, wraz ze skrzyniami biegów SKYACTIV. Fabryka zlokalizowana 110 km na południowy zachód od Hiroszimy, produkowała od chwili otwarcia w 1981 roku skrzynie biegów, a produkcję pojazdów rozpoczęła w następnym roku. Całkowita produkcja przekroczyła 10 milionów sztuk w 2013 roku.
Zaprezentowana po raz pierwszy w 2012 roku, laureatka prestiżowych nagród Mazda CX-5 jest najlepiej sprzedawanym modelem marki w Europie dzięki kombinacji technologii SKYACTIV oraz stylistyki projektowania KODO – Dusza Ruchu.
Ponad 1,7 miliona egzemplarzy CX-5 zostało wyprodukowanych do tej pory i model ten odpowiada za 25 proc. globalnej sprzedaży marki. Nowa Mazda, która miała swoją premierę w 2016 roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles, zadebiutowała w Europie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu tego roku, a do sprzedaży wprowadzona została w połowie 2017 roku.