Most Świętokrzyski w Warszawie skupił ostatnio pod sobą wszystkich fanów Mazdy. Przed premierą we Frankfurcie miłośnicy tej marki mogli jako pierwsi podziwiać nową Mazdę3.
Zbudowana została ona na bazie sukcesu Mazdy6 i CX5, a od swoich poprzedniczek wyróżnia się przede wszystkim niższą masą i zużyciem paliwa, czy też intuicyjnością w obsłudze.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
MAZDA ROUTE3: SĄ W MOSKWIE – TERAZ WARSZAWA
MAZDA ROUTE3
NOWA MAZDA3 HATCHBACK: TRWAJĄ ZAMÓWIENIA (CENY)
Wyprawa pod hasłem „Mazda Route3 – Hiroshima to Frankfurt Challenger Tour 2013” to uczta dla oczu miłośników marki. Ta nietypowa jazda testowa znacznie odbiegająca od tradycyjnej, przeprowadzona zostaje przez dziennikarzy z różnych stron świata w tym także pochodzących z Polski.
Przejazd rozpoczął się w Hiroszimie, a celem uczestników przemierzających 15 000 tys. jest Frankfurt, w którym już w najbliższym tygodniu odbędą się międzynarodowe targi motoryzacyjne IAA 2013. Pokonując trasę z Japonii do Frankfurtu testujący poza poznaniem nowego modelu Mazdy3 mogli również zapoznać się z kulturą i obyczajami innych krajów przez które przejeżdżali.
5 września uczestnicy dotarli do Warszawy, w której 6 egzemplarzy nowej Mazdy3 – wraz z eskortą – wyruszyło z Placu Defilad, przejeżdżając centralnymi ulicami miasta na Wybrzeże Kościuszkowskie, by docelowo znaleźć się na Moście Świętokrzyskim.
– Mazdy3 przyjechały na kołach bezpośrednio z Hiroszimy, przez dwa kontynenty, 9 stref czasowych i 30 miast. To nietypowa, ekstremalna jazda testowa. Jako miejsce premiery wybraliśmy przestrzeń pod Mostem Świętokrzyskim. Naszym założeniem było połączenie elegancji warszawskiej panoramy z undergroundem, wydarzenia motoryzacyjnego i kulturalnego – mówi Magdalena Węglewska, dyrektor PR Mazda Polska.
Impreza miała charakter otwarty, wszyscy zmotoryzowani poza wyjątkowym przejazdem Mazd przez stolicę mogli również podziwiać starsze modele, które prezentowane były przez ich prywatnych właścicieli. Jednocześnie pod Mostem Świętokrzyskim miała miejsce impreza muzyczna łącząca wydarzenie motoryzacyjne z kulturalnym, na scenie można było zobaczyć zespół „Enej”, bębniarski „Drum Show”, a przede wszystkim – relację z wyprawy „Hiroszima to Frankfurt Challender Tour 2013”.
Z relacji dowiedzieliśmy się, że początkowo z Hiroszimy wyruszyło 8 egzemplarzy nowej Mazdy3, jednak do Polski dojechało jedynie 6, uczestnicy wyprawy z uśmiechem na twarzy wyjaśniali, że „przepadły one na Białorusi”…
Całe wydarzenie objęte zostało patronatem przez Prezydenta m.st. Warszawy, oraz Santander Consumer Bank.
PAULINA JUR