Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za pełny rok fiskalny, raportując globalną sprzedaż 1 mln 287 tys. pojazdów w okresie 12 miesięcy rozliczanych na dzień 31 marca 2021 r.
Dwa największe dla Mazdy rynki – Ameryka Północna i Chiny odnotowały wzrosty wolumenów sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem fiskalnym, osiągając odpowiednio wyniki 403 tys. sztuk (+2%) oraz 228 tys. sztuk (+8%). Na rodzimym dla Mazdy rynku w Japonii sprzedanych zostało 176 tys. pojazdów (-13%).
Zobacz także:
Na wyniki sprzedaży Mazdy w Europie negatywny wpływ miały skutki pandemii wywołanej przez COVID-19 i przedłużający się stan lockdownu na wielu lokalnych rynkach. Ogólne wyniki sprzedaży wyniosły 178 tys. pojazdów (-32%).
Odzwierciedleniem zwiększonych wysiłków w zakresie odbudowy sprzedaży, redukcji kosztów i poprawy zysku zmiennego w drugiej połowie roku fiskalnego są wyniki na koniec roku, gdzie Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 2 biliardów 882,1 mld jenów (23,2 mld euro) oraz zysk z działalności operacyjnej w wysokości 8,8 mld jenów (71 mln euro) przy stracie netto w wysokości 31,7 mld jenów (255,6 mln euro).
Chociaż otoczenie biznesowe pozostaje niepewne ze względu na takie kwestie jak niedobór półprzewodników i rosnące ceny surowców, Mazda dąży do odbudowania wyników sprzedaży w roku fiskalnym kończącym się 31 marca 2022, prognozując globalną sprzedaż 1 mln 410 tys. sztuk pojazdów. Oczekuje się, że Ameryka Północna i Chiny nadal będą liderami sprzedaży. Również w Europie prognozuje się wzrost sprzedaży o ponad jedną czwartą rok do roku, co umocni pozycję tego regionu, jako trzeciego największego rynku zbytu dla Mazdy.
Stałe monitorowanie otoczenia biznesowego pozwala w perspektywie pełnego roku fiskalnego na prognozowanie sprzedaży netto w wysokości 3 biliardów 400 miliardów jenów (26,4 mld euro), zysku operacyjnego w wysokości 65 mld jenów (503,9 mln euro ) i przychodów netto w wysokości 35 miliardów jenów (271,3 mln euro).