MAZDA: ROK 2021 POD ZNAKIEM SEGMENTU SUV

Pomimo wyzwań związanych z pandemią koronawirusa i przerywanymi łańcuchami dostaw komponentów do produkcji samochodów, rok 2021 zakończył się dla polskiego oddziału Mazdy doskonałymi wynikami sprzedażowymi.

W ręce polskich kierowców trafiło 7409 egzemplarzy nowych Mazd, co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 49%. Imponuje też liczba zebranych zamówień na nowe samochody, która zbliża się do 3000 i będzie realizowana w pierwszej połowie 2022 r.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


Za rekordowy udział modeli z segmentu SUV na poziomie 74% w ogólnej sprzedaży Mazdy w Polsce w 2021 r. odpowiadają trzy bestsellery z gamy CX. Zdecydowanym liderem z liczbą 3257 samochodów odebranych przez klientów jest Mazda CX-30, która zanotowała największy, bo aż 44-procentowy udział w ogólnym wolumenie sprzedaży marki w Polsce. To ponad dwukrotnie więcej niż bestsellerowa w poprzednich latach Mazda CX-5. Ten flagowy SUV Mazdy w Polsce wybrany został przez co piątego klienta marki, notując łączny wynik 1497 sprzedanych egzemplarzy.

Trzecie miejsce na podium zajęła Mazda3, z ponad 10-procentowym udziałem w ogólnej sprzedaży i 801 sztukami samochodów odebranych przez klientów. Tuż za nią, na czwartym miejscu znalazła się Mazda CX-3, która z wynikiem 741 zarejestrowanych egzemplarzy w 2021 przyczyniła się do rekordowego wyniku rodziny SUV w ubiegłorocznej sprzedaży marki. W ten sposób Mazda CX-3 kończy swoją historię w Europie, w polskich salonach Mazdy pozostały jeszcze pojedyncze sztuki tego modelu.

Dobrą pozycję w ubiegłorocznym rankingu sprzedaży uzyskała także Mazda6, której udział w wolumenie sprzedaży wyniósł ponad 9% i z wynikiem 738 egzemplarzy zajęła 5. miejsce w ubiegłorocznych statystykach.

Powodem do zadowolenia jest także stabilny poziom sprzedaży pierwszej w ofercie elektrycznej Mazdy MX-30, która z liczbą 221 egzemplarzy odebranych przez klientów zamknęła minione 12 miesięcy na podobnym poziomie, jak w roku swojego rynkowego debiutu. Dwa ostatnie miejsca w rankingu sprzedaży zajęły Mazda MX-5 z wynikiem 103 wydanych samochodów i Mazda2 z liczbą 51 rejestracji.

Miniony rok przyniósł sporo zaskoczeń – najpierw szybki powrót popytu na nowe samochody, a następnie niespodziewane zawirowania z dostawami podzespołów, a to wszystko w obliczu niegasnącej pandemii – podsumowuje Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland. Mazda okazała się nieźle przygotowana do nowych wyzwań – nasze fabryki w minionym roku zatrzymały się tylko na tydzień ze względu na wykrycie ogniska COVID-19 i zamknięcie jednego z azjatyckich portów, skąd nie dotarły komponenty do produkcji. Co prawda dostawy nowych samochodów Mazdy w ostatnich miesiącach 2021 r. zostały zredukowane tylko do zamówień klienckich, więc nasz magazyn dealerski niemal się wyczerpał, ale widzimy stopniową poprawę sytuacji w najbliższych miesiącach i spodziewam się powrotu do normalności w okolicach połowy tego roku. Cieszy mnie liczba zebranych zamówień na nowe samochody sięgająca niemal 3000, bo to daje nam spokojną perspektywę na pierwsze półrocze, a przecież przed nami tegoroczne debiuty rynkowe – Mazda CX-5 2022, Mazda2 Hybrid oraz nasz nowy flagowy SUV – Mazda CX-60. – dodaje Paździor.

Według danych CEPiK w 2021 r. w Polsce zarejestrowano 446 680 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 4,27% w porównaniu do roku 2020.