Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 40 650 Mazd.
Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (13 625 zarejestrowanych egzemplarzy), oraz Mazda3 (12 247 szt.) i Mazda CX-5 (6 565 szt.).
Zobacz także:
– Mamy trzy silne filary sprzedażowe – Mazdę6, 3 i CX-5, a dostępność CX-3 szybko się poprawia. Cieszy nas tak równomiernie rozłożona struktura sprzedaży, a jeszcze bardziej wzrost liczby klientów ponawiających zakup aut naszej marki – to pokazuje poziom satysfakcji z użytkowania Mazd – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
Mazda Polska w ciągu tych 8 lat szybko awansowała w strukturze sprzedaży dla marki w Europie – obecnie zajmuje 5. pozycję, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoszech. Co więcej, sprzedaż Mazdy6 i Mazdy3 jest również wysoka na tle innych rynków: polski importer zajmuje odpowiednio 3. i 4. miejsce w Europie!
Mazda pnie się również w rankingu marek w Polsce – w 2008 roku była na 23. miejscu, dziś to już pozycja jedenasta.
Użytkownicy samochodów marki doceniają bogate wyposażenie – prawie połowa z nich wybiera najwyższą wersję wyposażenia SkyPASSION, a aż 39 procent SkyENERGY.
W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 31 punktów dealerskich i 13 ASO. W 2016 roku Mazda Polska po raz trzeci z rzędu zajęła 1. miejsce w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych.