Mazda Motor Poland zakończyła miniony rok najlepszym wynikiem handlowym w historii wprowadzając na rynek 15 670 samochodów.
To 24,6 procenta więcej niż w poprzednim roku. Rekordowe wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie najpopularniejsze modele marki.
Zobacz relacje:
Na szczególną uwagę zasługuje wynik modelu CX-3, który z 4903 sztukami zarejestrowanymi w 2019 r., odnotowała wzrost o ponad 51 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Wolumen sprzedaży marki w Polsce napędzały także CX-5 – 3570 zarejestrowanych egzemplarzy i Mazda 6 – 3828 szt., co w przypadku tego modelu stanowi wzrost o ponad 46 proc. r/r.
Statystycznie więcej niż połowa użytkowników wybrała jeden z modeli segmentu SUV, a co czwarty Mazdę 6. Aż 54 proc. wzrostu zanotował najmniejszy model w gamie – Mazda 2, kończąc ubiegły rok z wynikiem 908 zarejestrowanych egzemplarzy.
Dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też kultowa MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44 proc. wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary.
CX-30, która choć dostępna była w salonach sprzedaży dopiero od września, wybrana została przez 827 osób. Najważniejszym sukcesem premierowego SUV-a było zdobycie maksymalnej oceny 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP z doskonałym wynikiem 99 proc. w kategorii Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów.
Jednak pod względem liczby otrzymanych nagród 2019 r. należał zdecydowanie do nowej Mazdy 3, która już na początku roku otrzymała najwyższe wyróżnienie „Best of the Best” w prestiżowym konkursie Red Dot Design Award. W tym najbardziej prestiżowym konkursie wzorniczym jury doceniło nową Mazdę 3 za ewolucję języka stylizacji KODO – Dusza Ruchu, który posługuje się grą światła i cienia na karoserii pozbawionej ozdób i przetłoczeń.
– Widzimy, że Nowa Mazda3 dobrze przyjęła się na rynku, klienci doceniają jej wysoką jakość wykończenia na poziomie premium i najbogatsze wyposażenie w klasie. Spodziewamy się, że dynamika sprzedaży tego modelu wzrośnie w tym roku po wprowadzeniu do sprzedaży silnika Skyactiv-G o pojemności 2.0 l i mocy 150 KM, która zastąpi oferowaną dotychczas wersję o mocy 122 KM – powiedział Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
W ubiegłym roku nowa Mazda 3 trafiła do 1374 osób, które, podobnie jak wybierający inne modele marki, częściej decydowały się na wersję z automatyczną niż z manualną skrzynią biegów.
– Niezmiennie powodem do dumy jest dla nas fakt, że najchętniej wybieranym kolorem nadwozia naszych samochodów jest charakterystyczna czerwień Soul Red Crystal, na którą zdecydowało się w ubiegłym roku aż 37 proc. klientów. Wśród najpopularniejszych kolorów nadwozia znalazł się także elegancki szary Machine Gray oraz Snowflake White Pearl – dodał Łukasz Paździor.
W 2019 r. na rynku zadebiutował też silnik Skyactiv-X. W Polsce zdobył on nagrodę za Innowację Motoryzacyjną Roku w plebiscycie The Best of Moto. Udział tej jednostki napędowej w sprzedaży Mazdy 3 i CX-30 sięga ponad 32 proc.
– Ubiegły rok minął na też pod znakiem wprowadzania nowych rozwiązań finansowych, które uzupełniają tradycyjny leasing czy kredyt. Dzięki wysokiej wartości rezydualnej naszych samochodów, zaoferowaliśmy naszym klientom produkty finansowe oparte o miesięczną wpłatę na poziomie 1 proc. wartości nowego samochodu, co w znaczący sposób ułatwia zaplanowanie budżetu domowego lub firmowego – podsumował Łukasz Paździor.