Mazda Motor Corporation opublikowała najnowszy Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2021 r.
W ramach tego dokumentu, Mazda sformułowała własną podstawową politykę zrównoważonego rozwoju oraz określiła kwestie społeczne, które powinny być rozwiązywane w ramach działalności firmy w odniesieniu do Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs), przyjętych przez Organizację Narodów Zjednoczonych.
Zobacz także:
Od tego momentu organizacja będzie realizować inicjatywy związane z ośmioma sferami w zakresie zrównoważonego rozwoju w ramach trzech kluczowych filarów: Ziemia, Ludzie i Społeczeństwa. Wszystkie te inicjatywy zostaną podjęte przez Mazdę w celu osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
Ziemia
Inicjatywy mają na celu rozwiązanie problemów związanych z neutralnością węglową Ziemi do 2050 r. oraz obiegiem zasobów. Aby osiągnąć cel, jakim jest neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, Mazda zdaje sobie sprawę, jak ważne jest ograniczenie emisji CO na przestrzeni całego cyklu życia pojazdu. Z tego powodu firma wdrożyła podejście oparte na zróżnicowanych rozwiązaniach, które umożliwiają wykorzystanie różnych technologii zgodnych ze źródłami energii i metodami jej wytwarzania w poszczególnych regionach świata, zarówno z perspektywy „well-to-wheel”, jak i pełnej oceny cyklu życia (LCA).
W zakresie procesów produkcji i logistyki Mazda Motor Corporation dąży do maksymalizacji wartości energetycznej i dywersyfikacji źródeł energii, zmierzając do zmniejszenia całkowitej globalnej emisji CO₂ wytwarzanej przez zakłady produkcyjne i powstającej w wyniku operacji logistycznych.
W ramach projektów zorientowanych na obieg zasobów, z myślą o współtworzeniu społeczności zorientowanych na recykling, Mazda zaangażowała się w kilka inicjatyw opartych na zasadzie „3R” – Reduce, Reuse, Recycle (redukcja, ponowne użycie i recykling) – zachęcających do ponownego wykorzystania wody, plastiku i innych zasobów na każdym etapie cyklu życia pojazdu. Jednocześnie oczekuje się, że wysiłki zmierzające do zwiększenia wydajności procesów doprowadzą do znacznego zmniejszenia strat energii i zasobów w całym łańcuchu dostaw.
Ludzie
Mazda zdaje sobie sprawę, że ludzie są jej najważniejszym zasobem. Firma konsekwentnie dąży do zwiększenia satysfakcji pracowników z pracy poprzez tworzenie klimatu korporacyjnego, który szanuje różne talenty i wartości. Różnorodność i integracja są dla Mazdy kluczowymi elementami zwiększania potencjału pracowników w możliwie najpełniejszym zakresie. Taka kultura korporacyjna prowadzi do tworzenia innowacji w produktach i usługach dla klientów, umożliwiając im budowanie wyjątkowych więzi z Mazdą. Firma dzięki podejściu skoncentrowanemu na człowieku oferuje kierowcom wyjątkowe doświadczenia związane z marką na każdym etapie posiadania samochodu.
Społeczeństwo
Aby promować ideę społeczeństwa żyjącego w świecie bez wypadków drogowych, firma dąży do rozwoju technologii zgodnych z Filozofią Proaktywnego Bezpieczeństwa Mazdy. Opracowując technologie bezpieczeństwa, producent stosuje autorską strategię bloków konstrukcyjnych.
Pierwszy blok obejmuje podstawowe technologie bezpieczeństwa, takie jak idealna pozycja za kierownicą i układ pedałów, doskonała widoczność oraz interfejs człowiek-maszyna. Środkowy blok to Mazda i-Activsense – pakiet zaawansowanych technologii bezpieczeństwa opracowanych w celu zapewnienia bezpieczniejszych i bardziej niezawodnych samochodów większej liczbie klientów. Najwyższy blok to Mazda Co-Pilot Concept – zaawansowana technologia wspomagania jazdy, która zmniejszy ryzyko wystąpienia wypadków i szkód dla kierowcy, a także innych uczestników ruchu oraz pieszych.
Mazda będzie również maksymalnie wykorzystywać dostępne technologie motoryzacyjne i komunikacyjne, aby dalej pielęgnować więzi międzyludzkie oraz między ludźmi a społecznościami, budując w ten sposób model wkładu społecznego, który zapewni bezpieczną, pewną i nieograniczoną mobilność ludziom na całym świecie.
Ziemia, Ludzie i Społeczeństwo
Każdy z tych trzech filarów ma dwie wspólne inicjatywy: poprawę jakości i poszukiwanie partnerstw w celu „współtworzenia nowych wartości z innymi”. Mazda wierzy, że spełnienie oczekiwań klientów możliwe jest przez stałe podnoszenie jakości w zakresie wszystkich oferowanych produktów i usług.
W odpowiedzi na wymagania związane z obecną transformacją przemysłu motoryzacyjnego, reprezentowaną przez CASE (Connected technology, Autonomous driving technology, Shared services, Electrification technology), Mazda wzmocni więzi z obecnymi partnerami i będzie kontynuować poszukiwanie nowych partnerstw, także poza branżą motoryzacyjną.
Aby osiągnąć dalszy wzrost, Mazda będzie kontynuować swoje wysiłki na rzecz rozwiązywania problemów dotyczących Ziemi, Ludzi i Społeczeństw, przyspieszając inicjatywy we współpracy z partnerami o podobnych poglądach, w oparciu o technologie i procesy, które firma kultywowała do tej pory.