Frey’s Mazda Classic Car Museum — projekt lokalnego dealera Mazdy, salonu Auto Frey, zrealizowany przy wsparciu Mazda Niemcy — przedstawia niemal 100 lat nieustannego przełamywania motoryzacyjnych konwencji.
Główną atrakcją muzeum jest wystawa 45 samochodów — klasycznych Mazd sprzedawanych w Europie oraz modeli dostępnych tylko w innych zakątkach świata.
Zobacz także:
Wśród nich znalazło się kilka rzadkich eksponatów z prywatnej kolekcji rodziny Freyów. W muzeum, które mieści się w odnowionej zajezdni tramwajowej z 1897 roku, znajdują się również: rozległy teren do organizacji imprez, restauracje i sklep z pamiątkami.
– Imponujące, pierwsze poza Japonią, muzeum Mazdy to urzeczywistnienie marzeń rodziny Freyów, która zawsze pragnęła zaprezentować opinii publicznej swoją unikalną kolekcję klasycznych Mazd z całego świata. Wszyscy w centrali Mazdy są bardzo dumni z faktu, że rodzina Frey należy do naszej organizacji i stworzyła coś tak niezwykłego — skomentował wiceprezes Mazda Motor Corporation, Akira Marumoto.
Na wystawie znalazły się między innymi modele Mazda Cosmo Sport z 1967 r., Luce RX87 z 1969 r. i RX-7 z 1992 r. — najlepiej sprzedający się model z silnikiem rotacyjnym w historii — które stanowią dowód na to, że Mazda od dawna łączy innowacyjne technologie z pięknym wzornictwem w imię radości z jazdy.
Wśród innych perełek warto wymienić R360 z 1960 r. — pierwszy samochód osobowy firmy, który trafił do masowej produkcji, K360 z 1962 r. — lekką trójkołową ciężarówkę, Familia 1000 coupé z 1966 r., 616 z 1973 r. — pierwszy model oficjalnie sprzedawany w Niemczech i AZ-1 — niezapomniany lekki samochód sportowy z 1992 r.
Ekspozycja będzie się zmieniać. Na wystawie pojawią się kolejne klejnoty z liczącej ponad 120 pojazdów kolekcji rodziny Freyów. Założyciele muzeum mają również nadzieję, że stanie się ono miejscem spotkań klubów Mazd i wielbicieli innych klasycznych samochodów. Auto Frey jest dealerem Mazdy od 1978 r. Obecnie prowadzi trzy salony w regionie Augsburga.