MAZDA: ORYGINALNE CZĘŚCI ZAMIENNE DO MODELU MX-5 NA

Roadster Mazda MX-5 pierwszej generacji (NA) wciąż ma wielu fanów. Japoński producent postanowił sprawić im niespodziankę – wprowadza szeroki asortyment części zamiennych.

W sumie obecnie dostępnych jest 117 elementów do wersji przystosowanych do ruchu lewostronnego (LHD) i 156 podzespołów do samochodów wyprodukowanych w specyfikacji dla ruchu prawostronnego (RHD).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wszystkie mogą być wykorzystywane w projektach renowacji MX-5. Aby zyskać pewność, które części są najbardziej potrzebne najbardziej potrzebne, Mazda konsultowała się z wieloma specjalistami i fanklubami. Wszystkie elementy będą produkowane w Japonii przy użyciu nowoczesnych metod i z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów, aby zachować wygląd i wrażenie oryginalnych komponentów.

Nowa gama obejmuje części, których entuzjaści często poszukali, w tym na nowo opracowane, miękkie pokrycie dachu wykonane z materiału identycznego jak w pierwotnej wersji. Kontynuacją dbałości o autentyzm jest także współpraca z Enkei Wheels – firmą, która będzie produkować aluminiowe felgi, idealnie pasujące do oryginalnego projektu, ale wyprodukowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, aby były lżejsze i bardziej wytrzymałe.

Wiele ruchomych części zamiennych – od pokrętła do otwierania bocznych szyb po zacisk tłoczka hamulca – będzie teraz szeroko dostępnych.

– Ten lekki, sportowy samochód nadal dostarcza dokładnie tego, co nasza marka wnosi do życia: radości z prowadzenia. Cieszymy się, że w roku, w którym obchodzimy setną rocznicę założenia Mazdy możemy przedstawić rozszerzony program części zamiennych do renowacji wiernym fanom MX-5 w całej Europie – powiedział Yasuhiro Aoyama, Prezes i CEO Mazda Motor Europe.

Mazda MX-5 zadebiutowała podczas salonu samochodowego Chicago Auto Show w 1989 roku i wyprodukowano ją dotychczas w ponad milionie egzemplarzy, co czyni ten model najpopularniejszym dwumiejscowym roadsterem na świecie. W czasach gdy zmieniał się przemysł motoryzacyjny, kultowy roadster był wciąż niedrogim, lekkim samochodem sportowym. Dzięki globalnej społeczności fanów, MX-5 jest do dziś popularna.

W Polsce kultowa Mazda w ostatnich latach jest najpopularniejszym roadsterem sprowadzanym przez prywatnych użytkowników, ubiegły rok był też rekordowy pod względem sprzedaży nowych MX-5 – do klientów w całym kraju trafiło 256 sztuk tego modelu w najnowszej wersji ND.