Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwszy kwartał bieżącego roku fiskalnego.
Mazda odnotowała globalną sprzedaż na poziomie 223 tys. sztuk pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022 r.
Zobacz także:
LEXUS: UX NAPĘDZA SPRZEDAŻ MARKI W POLSCE
Pomimo tymczasowego spadku wolumenu sprzedaży detalicznej i hurtowej spowodowanego brakami w dostawach pojazdów, popyt pozostał silny i oczekiwany jest powrót do normalnej produkcji od drugiego kwartału, a na cały rok fiskalny Mazda prognozuje globalną sprzedaż na poziomie 1,3 miliona egzemplarzy, co stanowi 8% wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem fiskalnym.
W pierwszym kwartale obecnego roku fiskalnego Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 617,2 mld jenów (4,4 mld euro) i zanotowała stratę z działalności operacyjnej na poziomie 19,5 mld jenów (141,3 mln euro). Dochód netto wyniósł 15,0 mld jenów (108,6 mln euro).
W Europie, w pierwszym kwartale odnotowano spadek sprzedaży o 45% rok do roku do poziomu 30 tys. egzemplarzy, a w Ameryce Północnej Mazda odnotowała spadek wolumenu sprzedaży o 42% do poziomu 79 tys. sztuk. Na rodzimym dla Mazdy rynku, w Japonii sprzedanych zostało 25 tys. pojazdów (-10%), a w Chinach odnotowano sprzedaż 24 tys. sztuk pojazdów (-50%).
Nowa Mazda CX-60 PHEV zostanie wprowadzona do sprzedaży na większości europejskich rynków we wrześniu 2022 r. Przedsprzedaż nowego, flagowego dla marki modelu przekroczyła wcześniejsze prognozy – 11 600 egzemplarzy zostało zamówionych w Europie oraz 6 400 w samej Japonii. Dla porównania – w Polsce do tej pory klienci złożyli niemal 800 zamówień na Mazdę CX-60.
Ściśle monitorując bieżące otoczenie biznesowe, Mazda przewiduje 22% wzrost sprzedaży netto w porównaniu poprzednim rokiem fiskalnym do poziomu 3,8 mld jenów (28,5 mld euro) i zysk operacyjny na poziomie 120 mld jenów (902,2 mln euro) oraz dochód netto w wysokości 80 mld jenów (601,5 mln euro) w obecnym roku fiskalnym.