Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 12 168 Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (3889 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (3752 szt.) i Mazda2 (1955 szt.).
Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszy się najnowszy model – Mazda CX-5 – już 266 samochodów jeździ po polskich drogach, a w sumie sprzedawcy zebrali już 650 zamówień. Z roku na rok wzrasta również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 62 w 2011 r.).
Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (1 czerwiec 2008 – 31 maj 2012)
– Mazda6: 3 889;
– Mazda3: 3 752;
– Mazda2: 1 955;
– Mazda CX-7: 1 319;
– Mazda5: 442;
– Mazda CX-9: 309;
– Mazda CX-5: 266;
– Mazda MX-5: 236;
RAZEM: 12 168.
W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 16 ASO.
– Powrót Mazdy na polski rynek spotkał się z ciepłym przyjęciem i nasza sprzedaż rosła, proporcjonalnie rozwijała się również sieć dystrybucji. Jako ciekawostkę podam, że mamy dwa salony, w których ekspozycja Mazdy znajduje się na piętrze, a gdyby ustawić w rzędzie samochody demonstracyjne z naszych wszystkich punktów sprzedaży, to powstałby sznur aut o długości ponad 700 metrów! – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej.
Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych – Mazda zajęła odpowiednio 3. miejsce w 2010 r. i 4. miejsce w 2011 r. Wzrósł również wskaźnik sympatii dla marki na polskim rynku: w 2008 r. 49 proc. respondentów badania Global Brand Pulse wskazało Mazdę jako markę, którą lubią, natomiast w 2011 r. – już 67 proc.
– Pierwsze lata Mazdy w Polsce upłynęły nam głównie na budowaniu sieci sprzedaży i świadomości marki. Cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 12 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modelu CX-5 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – to auto wygrywa testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszy się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nie spoczywamy na laurach – nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Wyzwaniem dla nas jest niestabilna sytuacja ekonomiczna w Europie, która wpływa na duże wahania kursów, szczególnie japońskiego jena, a wszystkie modele Mazdy oferowane w Polsce są produkowane w Japonii. Czekamy na ustabilizowanie się sytuacji na rynkach walutowych, co pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.