Mazda poinformowała oficjalnie, że dołączyła do eFuel Alliance, stając się pierwszym producentem samochodów w Sojuszu Na Rzecz e-Paliw.
Organizacja zrzesza podmioty branżowe, które popierają cel, jakim jest ustanowienie i promowanie e-paliw.
Zobacz także:
Chodzi o paliwa neutralne pod względem emisji CO2 oraz wodoru jako sprawdzonych źródeł napędu, przyczyniających się do zmniejszenia emisji w sektorze transportu.
Mazda jest zwolennikiem poszukiwania różnorodnych rozwiązań, łączących odmienne technologie, jako najlepszego sposobu na sukcesywne ograniczanie emisji. Elektryfikacja jest kluczowym filarem strategii rozwoju różnorodnych rozwiązań i do 2030 r. wszystkie pojazdy marki otrzymają zelektryfikowany napęd. Jednak nadal wiele modeli samochodów będzie wyposażonych w silniki spalinowe.
W swojej dotychczasowej historii producent angażował się w tworzenie samochodów i układów napędowych, które spełniają potrzeby użytkowników. Do współczesnych potrzeb należy teraz poprawa wydajności konwencjonalnych układów napędowych, elektryfikacja gamy, szersze stosowanie paliw odnawialnych i niskoemisyjnych, a także cyfrowe usługi łączności i narzędzia, które ograniczają zużycie paliwa.
Wraz z eFuel Alliance i jego pozostałymi podmiotami stowarzyszonymi, Mazda popiera ustanowienie mechanizmu uwzględniającego udział paliw odnawialnych i niskoemisyjnych w redukcji emisji przez samochody osobowe i będzie zaangażowana w proces decyzyjny teraz, gdy UE właśnie rewiduje swoje prawodawstwo klimatyczne.
– Jako branża musimy w jak największym stopniu ograniczyć emisje. Dlatego nie możemy ignorować żadnego z rozwiązań, którymi dysponujemy. Emisje gazów cieplarnianych i zmiany klimatyczne są z natury rzeczy problemem globalnym i złożonym, wymagającym zintegrowanego podejścia. Wszystkie sektory i gałęzie przemysłu muszą wypełnić swoje zobowiązania, a przede wszystkim muszą mieć możliwość dzielenia się wszelkimi pozytywnymi doświadczeniami z osiągnięcia wszelkich celów dot. ochrony klimatycznej. Wierzymy, że przy niezbędnych inwestycjach e-paliwa i wodór, jako neutralne pod względem emisji CO2, będą stanowić sprawdzony i rzeczywisty wkład w redukcję emisji – nie tylko dla nowo rejestrowanych samochodów, ale także dla obecnie użytkowanej floty. Otworzyłoby to drugą i szybszą drogę do osiągnięcia neutralności klimatycznej w transporcie, równolegle z kontynuacją procesu elektryfikacji. Z uwagi na fakt, że jeszcze w tym roku UE dokona rewizji regulacji dotyczących norm emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych, jest szansa, aby upewnić się, że nowe przepisy ułatwią zarówno pojazdom elektrycznym, jak i tym napędzanym paliwami neutralnymi pod względem emisji CO2 wsparcie wysiłków producentów samochodów w zakresie realizacji ich zobowiązań dot. redukcji emisji – powiedział Wojciech Halarewicz, Wiceprezes ds. Komunikacji i Public Affairs w Mazda Motor Europe.