Nowa Mazda6 zarówno w wersji Sedan, jak i Sport Kombi wyposażona została w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Zmieniony został design zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny, dbając o komfort kierowcy i pasażerów.
Różnorodne układy napędowe zapewniają dynamikę i wygodę, a systemy multimedialne dodatkowo czynią podróż przyjemną, zarówno dla dorosłych, jak też dla dzieci. Modele 6 dostępne są od lipca w salonach sprzedaży w cenie od 98 900 zł.
Zobacz także:
W zaprojektowanej na nowo przedniej części nadwozia uwagę zwracają bardziej wyraziste, głębiej rzeźbione formy. Mocno zaakcentowany horyzontalizm podkreśla niskie położenie środka ciężkości i pewne osadzenie sylwetki na szeroko rozstawionych kołach. Nowy grill przedni cechuje się niżej schodzącą dolną krawędzią. Nadwozie Sedan wyróżnia się nowym opracowaniem tylnej powierzchni pokrywy bagażnika.
Nowością w ofercie jest poziom wykończenia i wyposażenia wnętrza SkyDREAM, odznaczający się najwyższą jakością i doskonałym dopracowaniem w zestawianiu prawdziwego drewna sen z innymi szlachetnymi materiałami.
Środkowy ekran o przekątnej ośmiu cali, umieszczony został wysoko pośrodku tablicy rozdzielczej. Wersje SkyPASSION i SkyDREAM wyposażone są w wyświetlacz ciekłokrystaliczny o przekątnej siedmiu cali z tranzystorem cienkowarstwowym (TFT LCD), umieszczony pośrodku konsoli wskaźników.
Wnętrze dostępne jest, do wyboru, z tapicerką skórzaną w kolorach Pure White lub Black, jak również z obiciami z tkaniny w kolorze czarnym. Na tablicy rozdzielczej i boczkach drzwi wykorzystano kształtki z materiału akrylowego pokryte cienką powłoką ze szczotkowanego aluminium. Pakiet wnętrza, występujący w najwyższym poziomie wyposażenia SkyDREAM, zaprojektowano na wzór barwy drewnianych filarów dawnych świątyń japońskich, troskliwie zachowanych od wielu wieków.
SILNIKI
Najnowsze technologie wzbogaciły osiągi silników SKYACTIV, zwiększając przyjemność prowadzenia zgodnie z założeniami Jinba Ittai – unikalnej filozofii konstruowania Mazdy, zakładającej harmonię kierowcy z samochodem.
Nowa Mazda6 trafi na wszystkie rynki Europy z pięcioma silnikami do wyboru. Będą to: silnik benzynowy SKYACTIV-G o pojemności 2 litrów, w wersjach o mocy 145 KM i 165 KM, silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra i mocy 194 KM z systemem dezaktywacji cylindrów oraz dwa warianty silnika turbodiesel SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM i 184 KM.
Wszystkie oferowane silniki są homologowane zgodnie z wymogami nowego cyklu testowego WLTP/RDE i spełniają normy emisyjne Euro 6d-Temp.
Silniki te mogą współpracować z dwiema skrzyniami biegów – do wyboru będzie sześciobiegowa skrzynia ręczna oraz sześciobiegowa skrzynia automatyczna. Wyjątkiem są modele napędzane silnikami SKYACTIV-G 2.5 i SKYACTIV-D 2.2 w wersji o mocy 184 KM i z napędem na cztery koła, które występują tylko z automatyczną skrzynią biegów.
Modele z silnikami SKYACTIV-G 2.0 i 2.5 napędzane są na koła przednie, natomiast modele z silnikami SKYACTIV-D 2.2 mogą mieć napęd przedni lub na wszystkie koła (tylko z nadwoziem Kombi).
Silniki oferowane do nowej Mazdy 6, wyposażone w opracowane przez Mazdę systemy i-stop oraz i-ELOOP, wyróżniają się zastosowaniem nowych rozwiązań technicznych podnoszących osiągi i podwyższających poziom momentu obrotowego w zakresie niskich prędkości obrotowych dla lepszej reakcji na wciśnięcie gazu przy ruszaniu z miejsca. Dzięki zmianom kierowca jest w stanie z łatwością odczuwać delikatne modulacje przyśpieszenia przy spokojnym operowaniu pedałem gazu, co przekłada się na bardziej precyzyjną kontrolę i wzmacnia poczucie powiązania człowieka z samochodem.
PODWOZIE SKYACTIV
Zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson oraz zawieszenie tylne typu multi-link poddane zostały gruntownym modyfikacjom, które zpoprawiają zachowanie podwozia.
Przednie zwrotnice zostały umieszczone niżej, co sprzyja bardziej neutralnej charakterystyce kierowania.
Zmieniona została charakterystyka poduszek ograniczających skok zawieszenia – obecnie zakres ich liniowego skoku jest większy. Przy amortyzatorach przednich dodano sprężyny odbicia.
W celu zapewnienia większej precyzji reakcji na nieznaczne skręcenie kół przy manewrowaniu lub jazdy z wysokimi prędkościami, przekładnia kierownicza otrzymała sztywne mocowanie do ramy pomocniczej.
W parze z większą mocą i momentem obrotowym silnika SKYACTIV-D 2.2 184 KM, nowy model wyposażony jest w przednie hamulce o większych tarczach, których średnica wynosi 320 mm. Funkcja Autohold zapewnia dodatkową wygodę podczas jazdy w powolnym ruchu, z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem. Działanie tej funkcji polega na tym, że samochód utrzymywany jest w bezruchu nawet po zdjęciu przez kierowcę nogi z pedału hamulca.
BEZPIECZEŃSTWO
Nowa Mazda6 wyposażona jest w poszerzony zakres zaawansowanych urządzeń i-ACTIVSENSE z dziedziny bezpieczeństwa czynnego, które pomagają kierowcy w wykrywaniu potencjalnych zagrożeń i ograniczaniu prawdopodobieństwa uszkodzenia pojazdu lub odniesienia obrażeń przez jadące nim osoby.
Wzbogacone zostały funkcje diodowych reflektorów adaptacyjnych (przednie matrycowe LED z systemem oświetlenia adaptacyjnego – ALH), a tempomat radarowy MRCC (Mazda Radar Cruise Control z z systemem Stop & Go) obecnie jest w stanie utrzymywać właściwy odstęp od pojazdu poprzedzającego w każdym zakresie prędkości, nawet do całkowitego zatrzymania samochodu. Ponadto, nowy model wyposażony jest w najnowszą wersję systemu kamer 360°.
Elementy grzewcze dodane w strukturze przedniej szyby w miejscach spoczynku wycieraczek skutecznie eliminują ich przymarzanie w zimnym klimacie i zapewniają swobodę ruchu wycieraczek wkrótce po rozruchu samochodu.
System ISA (Intelligent Speed Assistance) jest ogranicznikiem prędkości, który pomaga kierowcy unikać przekraczania dozwolonej prędkości. System wspomagający hamowanie A-SBCS (Advanced Smart City Brake Support) wykrywa pojazdy i pieszych w przestrzeni przed samochodem przy użyciu przedniej kamery i pomaga uniknąć kolizji lub ograniczyć skalę szkód w razie, gdy do niej dojdzie. System jest w stanie wykrywać pojazdy w zakresie prędkości od 4 km/h do 80 km/h oraz pieszych w zakresie od 10 km/h do 80 km/h.
Zakres dodatkowego wyposażenia i-ACTIVSENSE w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego jest obszerny i obejmuje urządzenia przejęte z dotychczasowego modelu, w tym: system wspomagający hamowanie podczas cofania (SCBS-R, Smart City Brake Support – Reverse), system inteligentnego asystenta hamowania SBS (Smart Brake Support), system monitoringu martwych pól widzenia A-BSM (Advanced Blind Spot Monitoring) z ostrzeżeniem przed pojazdami zbliżającymi się w tylnych-bocznych półstrefach, asystenta utrzymania pasa ruchu LAS (Lane-keep Assist System) i ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu LDWS (Lane Departure Warning System), system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości TSR (Traffic Sign Recognition), system wykrywający znużenie kierowcy DAA (Driver Attention Alert), układy dynamicznej stabilizacji toru jazdy DSC (Dynamic Stability Control) oraz kontroli trakcji, system antypoślizgowy ABS działający na 4 koła 4W-ABS (4-Wheel Anti-lock Braking System) z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD (Electronic Brake-force Distribution) i wspomaganiem hamowania, system sygnalizacji awaryjnej ESS (Emergency Signal System) oraz system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HLA (Hill Launch Assist).
Maska silnika, zewnętrzna partia podszybia, przedni zderzak i górna partia grilla zaprojektowane zostały tak, by w sytuacji kolizji samochodu z pieszym tłumić siłę uderzenia w jego głowę i nogi.
Dodatkowe wyposażenie w dziedzinie bezpieczeństwa biernego to nadwozie SKYACTIV o wysokiej sztywności, poduszki powietrzne SRS (Supplemental Restraint System), pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami obciążeń, fotele przednie tłumiące siłę przeciążenia odcinka szyjnego, siedzenia tylne, które zapobiegają penetracji bagażu do kabiny, kolumna kierownicy pochłaniająca siłę uderzenia oraz system ISOFIX czyli punkty sztywnego mocowania fotelików dziecięcych.