Nowa Mazda3 trafiła do salonów sprzedaży w całej Polsce. Stało sie to zaledwie trzy miesiące po światowej premierze podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show.
W pierwszej kolejności można obejrzeć i przymierzyć się do wersji hatchback z najnowszym wysokowydajnym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM, który wspomagany jest przez nowy system M Hybrid (Mild Hybrid).
Zobacz także:
System ten, złożony z silnika elektrycznego, akumulatora litowo- jonowego i przetwornicy prądu, zdecydowanie obniża zużycie paliwa i sprzyja jego jeszcze większej oszczędności dzięki ponownemu wykorzystywaniu energii odzyskiwanej podczas hamowania: zamieniona na prąd, napędza ona silnik elektryczny pełniący rolę wspomagającą dla silnika spalinowego.
Do wyboru jest wersja z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv- MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv- Drive, w jednym z trzech poziomów wyposażenia – Kai (z jap. oznaczający „właściwy kierunek”), Kanjo (emocje) i Hikari (światło).
Nowa Mazda3 hatchback dostępna jest w jednym z 9 lakierów nadwozia, w tym w nowo opracowanym kolorze Polymetal Gray. Starannie wyrzeźbiona przez mistrzów Takumi sylwetka nadwozia Nowej Mazdy 3 skrywa technologie określane jako Architektura Skyactiv- Vehicle.
– Niezaprzeczalnym atutem nowej Mazdy 3 jest wyróżniające się wykonanie wnętrza, które ma zbliżać nas do segmentu premium. Warto wspomnieć też o najbogatszym w klasie wyposażeniu standardowym, obejmującym m.in. kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/ Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach czy reflektory i światła wykonane w technologii LED – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Jeszcze przed wakacjami do sprzedaży na polskim rynku trafi także nowa Mazda3 w wersji sedan, a w drugiej połowie roku zadebiutuje przełomowe rozwiązanie w ofercie Mazdy, czyli silnik benzynowy 2.0 SKYACTIV-X.
Jednostka nowego typu łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla, a jego nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark- Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) umożliwia dobranie takich przełożeń skrzyni biegów, które podnoszą osiągi bez zwiększania spalania i emisji.
– Nowa Mazda3 została zaprojektowana od podstaw bazując na unikatowych rozwiązaniach projektowych i technicznych. Udoskonalony język stylizacji KODO zastosowany na potrzeby Nowej Mazdy 3 eliminuje wszelkie zbędne elementy, aby pełniej wyrażać esencję japońskiej estetyki. Wierzę, że połączenie designu, jakości wykonania wnętrza, niezwykle bogatego wyposażenia i pakietu systemów bezpieczeństwa oraz właściwości jezdnych Nowej Mazdy3, realizujących filozofię Jinba- Ittai, przekona wielu kierowców do wyboru właśnie tego modelu – dodaje Łukasz Paździor.