Mazda North America Operations zaprezentowała Mazdę CX-50, całkowicie nowego SUV-a zaprojektowanego wyłącznie na rynek Ameryki Północnej.
Będzie to pierwszy model Mazdy produkowany w nowej fabryce Mazda Toyota Manufacturing (MTM), zlokalizowanej w Huntsville w stanie Alabama.
Zobacz także:
Uruchomienie produkcji Mazdy CX-50 w ramach MTM zaplanowano na styczeń 2022 roku. MTM to przedsięwzięcie joint-venture obu producentów (50:50), z roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. sztuk samochodów (po 150 tys. sztuk dla każdego producenta). MTM jest częścią szerszej współpracy, która obejmuje wspólne opracowywanie technologii dla pojazdów elektrycznych, systemu usług połączonych i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Mazda CX-50 dołączy do amerykańskiej gamy modeli pozycjonowanych powyżej Mazdy CX-5. Dzieląc platformę z Mazdą 3 i Mazdą CX-30, SUV Mazdy najnowszej generacji będzie początkowo napędzany jednym z dwóch silników benzynowych Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra, a w późniejszym czasie zostanie wyposażony w zelektryfikowane jednostki.
Nowy model wyposażony został w najnowszy system napędu i-Activ AWD oraz system Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive), który oferuje różne tryby jazdy, dostosowane do zmiennych warunków. Elegancka, a zarazem wyrazista sylwetka nadwozia Mazdy CX-50 podkreśla zwiększone możliwości terenowe, natomiast rozplanowanie i jakość wykończenia wnętrza kabiny wyposażonej po raz pierwszy w panoramiczny szyberdach, co jest nowością w ofercie Mazdy, świadczą o tym, że marka nieustannie koncentruje się na zapewnieniu najlepszych wrażeń z jazdy.
Premiera całkowicie nowego modelu poprzedza prezentację dwóch większych modeli typu SUV, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w ciągu najbliższych dwóch lat. Mazda CX-60 z dwoma rzędami siedzeń oraz oferująca trzy rzędy, przestronna Mazda CX-80, zapowiadają wprowadzenie do Europy benzynowo-elektrycznych, hybrydowych układów napędowych typu plug-in. W ofercie znajdzie się także, łączący wysoką moc i niską emisję spalin, sześciocylindrowy rzędowy silnik o zapłonie samoczynnym nowej generacji – Skyactiv-X oraz silnik Diesla Skyactiv-D z 48-woltowym układem hybrydowym pod postacią miękkiej hybrydy (mild hybrid).