MAZDA: NOWA MX-5 W SALONACH JUŻ WE WRZEŚNIU

mx-5_ma1

Czwarta generacja Mazdy MX-5 zadebiutuje w polskich salonach we wrześniu, ale już teraz można składać zamówienia na ten model.

Kultowy roadster, który nieprzerwanie od 26 lat zapewnia poczucie Jinba Ittai (jedność jeźdźca i wierzchowca), dołączy do gamy SKYACTIV i KODO, zachowując swój charakter.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

W polskiej gamie znajdziemy dwie wersje silnikowe MX-5 – SKYACTIV-G o pojemności 1,5 lub 2,0 l. i mocy odpowiednio 131 i 160 KM, współpracujące z ręczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów. Klienci będą mogli wybrać jedną z trzech wersji wyposażenia: SkyENERGY, SkyPASSION i SkyFREEDOM.

mx-5_ma2

Nazwa najwyższej wersji została wybrana w drodze konkursu dla członków MX-5 Klub Polska, który zrzesza użytkowników i wielbicieli tego modelu.

Laureatem konkursu i autorem zwycięskiej nazwy SkyFREEDOM jest Michał Opłocki, właściciel dwóch MX-5 pierwszej generacji (NA).

W standardowym wyposażeniu wersji SkyENERGY znajdziemy już m.in. światła diodowe (LED), mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (silnik 2,0), komputer pokładowy, tempomat, gniazdo AUX i port USB, centralny wyświetlacz 7”, multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect i klimatyzację manualną.

mx-5_ma4

Wersja SkyFREEDOM to dodatkowo m.in. system adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS), system monitorowania martwego pola (BSM), monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) i tapicerka z Alcantary, a przede wszystkim elementy sportowe: fotele Recaro, zawieszenie Bilstein i system nagłośnienia BOSE z głośnikami w zagłówkach.

Wersja z silnikiem 2,0 jest również dostępna z systemem i-stop oraz i-ELOOP – odzyskującym energię w trakcie hamowania i magazynującym ją w kondensatorze.

Ceny MX-5 w Polsce zaczynają się od 89 900 zł.

mx-5_ma3

Mazda MX-5 czwartej generacji hołduje tradycyjnym wartościom modelu i wprowadza innowacje:
– lekka konstrukcja (masa o ok. 100 kg mniejsza od poprzedniej wersji), miękki dach;
– idealny rozkład mas pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 50:50 i napęd na tył;
– w zawieszeniu przednim zastosowano pary wahaczy poprzecznych; w tylnym – układ wielodrążkowy;
– redukcja biegunowych momentów bezwładności i obniżenie środka ciężkości;
– układ hamulcowy zaprojektowano pod kątem maksymalnej dokładności w dawkowaniu siły hamowania;
– najnowsza wersja interfejsu Mazda HMI (Human-Machine Interface) i system komunikacji MZD Connect;
– najnowsze technologie bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE Mazdy i komfortowe wnętrze.

ceny_mazda1

dane_mazda1