Samochody Mazdy ponownie zostały uznane w USA za najbardziej ekonomiczne pod względem spalania, zgodnie z opublikowanym przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA) raportem Light- Duty Fuel Economy Trends.
Japońskiemu koncernowi przyznane zostało pierwsze miejsce na liście producentów dla modeli z 2014 roku.
Zobacz także:
Jest to trzecie z rzędu pierwsze miejsce, a dla modeli z 2015 r. marka znajduje się na czele stawki, biorąc pod uwagę wstępne wyliczenia EPA.
Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów Mazda z 2014 r. sprzedanych w USA wyniosło 8,0 l/100 km, co jest poprawą o prawie 5 proc. w stosunku do modeli z 2013 r., natomiast emisja CO2 wyniosła 188 g/km, co jest spadkiem o 9 proc.
Dla porównania, całkowite średnie dla rynku amerykańskiego wyniosły odpowiednio 9,7 l/100 km i 227 g/km. Skorygowane wartości EPA odzwierciedlają rzeczywiste spalanie i emisję CO2 lepiej niż pomiar NEDC stosowany w Europie.
Osiągnięcie to w dużej mierze można przypisać technologii SKYACTIV Mazdy – gamie silników, skrzyń biegów, podwozia i karoserii opracowanych od podstaw. SKYACTIV stanowi podstawę obecnej generacji lekkich modeli Mazdy, które zdobyły liczne nagrody za wybitne połączenie wydajności, bezpieczeństwa, osiągów i radości z jazdy.
Wyniki EPA odzwierciedlają strategię firmy polegającą na optymalizacji spalania, przede wszystkim w benzynowych silnikach wolnossących SKYACTIV-G. W imię bezkompromisowego ograniczania rzeczywistego spalania, Mazda przeciwstawiła się panującym trendom zmniejszania pojemności i stosowania turbodoładowania i ponownie zajęła pierwsze miejsce.
Co ważne – nie dzięki pojazdom hybrydowym czy elektrycznym, ani wydajnemu silnikowi diesla SKYACTIV-D, które nie są sprzedawane w Ameryce Północnej. Mazda zmniejszyła ogólne zużycie paliwa o ponad 30 proc. w porównaniu z poziomem z 2008 r. dzięki obecnej generacji silników SKYACTIV i dąży do podobnego wzrostu w kolejnej generacji modeli.