Według danych Mazda Motor Poland do końca listopada w ręce klientów trafiło 11340 nowych samochodów, a wśród nich 2879 egzemplarzy modelu CX-3 oraz 3087 egzemplarzy Mazdy CX-5.
Potwierdza to, że ponad połowa rejestracji w 2018 roku to samochody z segmentu SUV.
Zobacz relacje:
Rynkowy sukces CX-3 i CX-5 jest odzwierciedleniem ogólnej europejskiej tendencji wzrostowej sprzedaży samochodów z segmentu SUV i crossover, który w przypadku Mazda Motor Poland trwa nieprzerwanie do 2015 roku, gdy CX-3 debiutowała na rynku.
Mazda CX-3 łączy w sobie elegancką stylistykę nadwozia, pragmatyczną funkcjonalność starannie wykonanego wnętrza i dopracowane właściwości jezdne. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez IBRM Samar, znalazła się na 4. miejscu wśród najchętniej wybieranych samochodów tego segmentu w tym roku w okresie styczeń – październik.
Kompaktowy SUV jest uniwersalny – wygodny, by komfortowo poruszać się po zatłoczonych ulicach dużych miast lub wyruszyć w dalszą podróż. Pozwala forsować wysokie krawężniki i nie obawia się terenowych nierówności. Dynamiczny, gdy potrzebujemy nagle przyspieszyć, zwrotny podczas wykonywania manewrów i komfortowy dzięki bogatemu wyposażeniu. Ponad połowa użytkowników wybiera w najwyższą wersję wyposażenia – SkyPassion. Aż jedna trzecia klientów decyduje się na wersję z napędem na cztery koła z silnikiem benzynowym Skyactiv-G o pojemności 2.0 i mocy 150 KM.
Najwięcej, bo aż 40 proc. nabywców Mazdy CX-3 w Polsce zamawia ją w najbardziej rozpoznawalnym kolorze nadwozia – Soul Red Crystal, a co piąty klient decyduje się na głęboko stonowany lakier Machine Gray.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedażowych Mazdy CX-3, która od chwili swojej premiery w roku 2015 stanowi elegancki i dynamiczny wzorzec dla nowego typu pojazdu segmentu crossover SUV, a od września tego roku w odnowionej wersji wykracza ponad typowy poziom oczekiwany od samochodów tej klasy. Przy konstrukcji Mazdy CX-3 przyjęto nowe podejście – całkowite skupienie na kierowcy, jego potrzebach i doznaniach. Wynikiem tej innowacji jest znakomite pod względem ergonomicznym wnętrze oraz szeroki zakres rozwiązań w sferze bezpieczeństwa czynnego. Doskonałe właściwości jezdne dzięki szybko reagującym, a jednocześnie wydajnym układom napędowym Skyactiv przesądzają o sukcesie rynkowym modelu, który wraz z większą Mazdą CX-5 budują mocną pozycję marki w segmencie SUV, nie tylko na polskim rynku – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Pod względem stylistyki, ten kompaktowy SUV CX-3 łączy w sobie łatwe w konfiguracji, skupione wokół kierowcy wnętrze z wysokim poziomem konstrukcji i wyjątkowo starannym opracowaniem detali. Jest modelem, który jako pierwszy wykorzystuje nowo skonstruowany silnik Diesla Skyactiv–D o pojemności 1,8 litra (zużycie paliwa: 4,4-5,2 l/100 km; emisja CO2: 114-137 g/km), oferujący kierowcom zarówno lepszy temperament, jak i poprawione parametry w zakresie emisji.
Dwa silniki benzynowe Skyactiv–G o pojemności 2 litrów (6,1-7,0 l/100 km; 140-160 g/km) przejęły innowacje po raz pierwszy wprowadzone w obecnym modelu CX-5, w tym denka tłoków o specjalnie naciętych krawędziach oraz wtryskiwacze wysoko- dyspersyjne. Efektem zastosowania tych modyfikacji technicznych jest potężny moment obrotowy w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika i lepsza wydajność silnika w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
Wszystkie trzy silniki spełniają nowe, surowe normy norm emisji Euro 6d-TEMP, włącznie z testem poziomu emisji podczas rzeczywistej jazdy (RDE).
Mazda CX-3 2018 cechuje się podniesionym poziomem bezpieczeństwa. Wyposażona jest w zmodyfikowaną wersję systemu A-SCBS (Advanced Smart City Brake Support, czyli zaawansowany system wspomagania hamowania w warunkach jazdy miejskiej) o zwiększonej zdolności wykrywania pieszych po zmroku. Jest wyposażona w nowoczesne systemy, takie jak system MRCC (Mazda Radar Cruise Control, czyli aktywny tempomat radarowy) z funkcją Stop & Go i samoczynnie przyciemniające się lusterko wsteczne.
– Spodziewamy się utrzymania dynamiki sprzedaży modelu CX-3 w ostatnim miesiącu roku. Przełomowe technologie SKYACTIV, wydajne silniki o niskim spalaniu, lekkie i bezpieczne nadwozie oraz zawieszenie dające przyjemność prowadzenia to podstawowe argumenty przemawiające za wyborem Mazdy
CX-3. Dodatkowym atutem może być pełna dostępność tego modelu u naszych Dealerów – dodaje Łukasz Paździor.