Po czterech pierwszych miesiącach roku Mazda CX-3 objęła według segmentacji IBRM Samar pozycję lidera sprzedaży nowych samochodów osobowych w segmencie B-SUV.
W okresie od stycznia do końca kwietnia tego roku, zgodnie z danymi z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, zarejestrowano ogółem 15 519 samochodów z tego segmentu, w tym 1 481 egzemplarzy modelu CX-3.
Zobacz także:
– Cieszymy się, że polscy klienci doceniają Mazdę CX-3. Wierzymy, że ubiegłoroczne zmiany produktowe przyczyniły się do uatrakcyjnienia tego modelu i pozycjonowanie go bliżej samochodów z segmentu premium. Sukces Mazdy CX-3 jest dowodem na to, że nasza strategia polegająca na budowaniu pozycji Mazdy jako producenta samochodów typu SUV przynosi oczekiwane efekty – powiedział Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Charakterystyczne dla Mazdy poczucie intuicyjnej więzi pomiędzy kierowcą a samochodem, określane jako Jinba Ittai w modelu CX-3 wyraża się dbałością o najdrobniejsze szczegóły wyposażenia. Technologia Skyactiv zapewnia perfekcyjną kontrolę za sprawą idealnie przewidywalnej charakterystyki układu napędowego i stabilnych właściwości jezdnych.
Dobra przyczepność przekłada się na czystą przyjemność z prowadzenia – zarówno po ciasnych zaułkach miasta, jak i na krętej drodze poza nim. CX-3 to także jeden z nielicznych samochodów w swojej klasie, który dostępny jest z napędem na cztery koła i-ACTIV AWD.
Elegancki i dynamiczny wygląd auta uzyskany dzięki stylistyce KODO – Dusza ruchu jest także jednym z czynników popularności modelu. Co więcej, nagroda Red Dot Design dla CX-3 stanowi nie tylko wyróżnienie w dziedzinie doskonałej ergonomii, ale podkreśla najwyższy wymiar radości z prowadzenia.
– Przewidujemy, że 2019 r. będzie dla nas kolejnym rokiem rekordowej sprzedaży, a CX-3 stanie na czele najchętniej wybieranych modeli Mazdy w Polsce także dlatego, że w najbliższych miesiącach spodziewamy się wzmożonej aktywności zakupowej przed przyszłorocznymi zmianami w polityce unijnej dotyczącej emisji CO2, która przełoży się na wyższe ceny samochodów w Europie i w Polsce – dodaje Ł. Paździor.
W 2018 r. Mazda Motor Poland sprzedała w Polsce 12 574 szt. samochodów, notując wzrost o ponad 11 proc. rok do roku. Nasz rynek był dla marki czwarty pod względem wielkości sprzedaży w Europie po Niemczech, Wlk. Brytanii i Hiszpanii.