W chwili swojej premiery w roku 2015 crossover SUV czyli Mazda CX-3 spełniała oczekiwania swoich użytkowników dzięki nowemu podejściu: całkowite skupienie na człowieku, jego potrzebach i doznaniach.
W ergonomicznym wnętrzu zrealizowane zostały koncepcje kabiny Head-up Cockpit, czyli rozmieszczenie wskaźników wizualnych zmniejszające potrzebę odrywania wzroku od drogi.
Zobacz także:
Także interfejs człowiek- maszyna HMI (Human-Machine Interface – jest to zbiorcze określenie zespołu elementów sterowania w samochodzie), rozwiązanie łączności zapewniające bezpieczne i łatwe korzystanie ze smartfonu oraz szeroki zakres rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego okazały się atutami modelu.
Sprawdziły się także układy napędowe SKYACTIV, z precyzją prowadzenia oraz z wyborem albo napędu na koła przednie, albo na cztery koła, a ponadto albo ręcznej, albo automatycznej skrzyni biegów. To wszystko zapewniło modelowi CX-3 drugą pozycję w obecnej gamie modelowej Mazdy pod względem wielkości sprzedaży na rynkach Europy.
Mazda CX-3 z roku modelowego 2018 odpowiada na sugestie i oczekiwania wyrażane przez użytkowników, prezentując ulepszenia stylistyczne i techniczne w wielu ważnych dziedzinach. Pod względem stylistyki (w zakresie wyrazistego wyglądu i elegancji), kompaktowy SUV łączy w sobie łatwe w konfiguracji, skupione wokół kierowcy wnętrze ze starannym opracowaniem detali.
Nowy model jako pierwszy wykorzystuje nowo skonstruowany silnik Diesla SKYACTIV-D o pojemności 1,8 litra (zużycie paliwa: 4,4-5,2 l/100 km; emisja CO2: 114-137 g/km), oferujący kierowcom zarówno lepszy temperament, jak i poprawione parametry w zakresie emisji.
Dwa silniki benzynowe SKYACTIV-G o pojemności 2 litrów (6,1-7,0 l/100 km; 140-160 g/km) przejęły innowacje po raz pierwszy wprowadzone w obecnym modelu CX-5, w tym denka tłoków o specjalnie naciętych krawędziach oraz wtryskiwacze wysoko- dyspersyjne. Efektem zastosowania tych modyfikacji technicznych jest duży moment obrotowy w pełnym zakresie prędkości i lepsza wydajność silnika w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
Wszystkie trzy silniki spełniają nowe, surowe normy norm emisji EURO 6d-TEMP, włącznie z testem poziomu emisji podczas rzeczywistej jazdy (RDE).
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym obejmują unowocześniony grill przedni, zastosowanie tylnych lamp zespolonych w technologii LED, nowe felgi ze stopu aluminium oraz dodanie nowego koloru Soul Red Crystal, spotykanego wyłącznie w samochodach Mazda i debiutującego właśnie w linii modelowej CX-3 2018.
Wnętrze o wyższej jakości oczyszczone jest ze wszelkich zbędnych elementów w myśl japońskiej doktryny estetycznej – wyzwalania piękna poprzez eliminowanie nadmiaru, czyli upiększania przez upraszczanie. Przeprojektowana konsola środkowa z elektrycznym hamulcem ręcznym i wielo- przedziałowy środkowy podłokietnik podnoszą poziom komfortu i zmniejszają zmęczenie za kierownicą.
Zastosowanie najnowszych rozwiązań konstrukcyjnych – SKYACTIV-Vehicle Architecture następnej generacji – poprawiło własności jezdne nowego modelu, zarówno z punktu widzenia skupionego na człowieku- użytkowniku, jak i całościowego udoskonalania pojazdu. Układ zawieszenia ulepszony po raz kolejny, nowo opracowane ogumienie oraz użycie bardziej elastycznego uretanu w konstrukcji przednich foteli składają się na dalsze wyciszenie i zwiększenie komfortu toczenia, przekładając jednocześnie na jeszcze bardziej angażujące doznania towarzyszące prowadzeniu auta.
Nowa mazda cechuje się także zdecydowanym podniesieniem poziomu bezpieczeństwa. Wyposażona jest w zmodyfikowaną wersję systemu A-SCBS (Advanced Smart City Brake Support, czyli zaawansowany system wspomagania hamowania w warunkach jazdy miejskiej) o zwiększonej zdolności wykrywania pieszych po zmroku.
Te oraz inne funkcje w dziedzinie bezpieczeństwa, takie jak system MRCC (Mazda Radar Cruise Control, czyli aktywny tempomat radarowy) z funkcją Stop & Go i samoczynnie przyciemniające się lusterko wsteczne podnoszą poziom bezpieczeństwa jazdy w każdych warunkach.