Okazje są dwie. Po pierwsze – setna rocznica powstania marki, po drugie – epidemia koronawirusa, która zmusza wszystkich do maksymalnej izolacji i pozostania w domu.
Mazda zachęca, by ten wyjątkowy czas spędzić w towarzystwie najwspanialszych swoich modeli w historii i zaprasza na wirtualną wizytę do Mazda Classic – Automobil Museum Frey.
Zobacz także:
Świat klasycznej motoryzacji Mazdy poznać możemy dzięki pasji Waltera Freya, dealera, który od ponad 40 lat kolekcjonuje klasyczne modele marki. Stworzył on wraz z synami największe i pierwsze poza Japonią muzeum producenta, w którym zgromadził imponującą kolekcję 120 pojazdów.
W skład ekspozycji zmieniającej się cyklicznie wchodzi 45 modeli zgromadzonych w odnowionej zajezdni tramwajowej zbudowanej w 1897 roku w Augsburgu. Stylowe loftowe wnętrze tworzy idealną scenerię dla niezwykłej ekspozycji.
Auta ustawione są według osi czasu, a zwiedzający mają możliwość obejrzenia pełnej reprezentacji kultowej rodziny MX czy RX, a także mało znane w Europie trójkołowe ciężarówki Mazda- Go, czy prawdopodobnie jedyny na świecie egzemplarz terenowej Pathfinder produkowanej i sprzedawanej wyłącznie w… Birmie.
Zwiedzających wita wyeksponowana z należnym szacunkiem Cosmo Sport z 1967 r. tuż obok zwracającej uwagę intensywną czerwienią kultowej RX-7 z 1992 roku, będącej reprezentantką rodziny najlepiej sprzedających się modeli z silnikiem Wankla w historii. Oba samochody są znakomitym dowodem na to, że Mazda od dawna łączy innowacyjne technologie z pięknym wzornictwem w imię ponadczasowej radości z jazdy.
Wśród innych niezwykłych modeli znajduje się także autobus z silnikiem Wankla – Parkway Rotary 26 – prawdopodobnie jedyny tak doskonale zachowany egzemplarz na świecie. Pasjonaci klasycznej motoryzacji z pewnością zachwycą się też Mazdą R360 z 1960 r. w bardzo charakterystycznym burgundowym kolorze, będącą pierwszym samochodem osobowym firmy, który trafił do masowej produkcji.
Ewolucję stylistyki i finezji projektowania samochodów osobowych można podziwiać oglądając Familię 1000 coupé z 1966 r., czy 616 z 1973 r., która była pierwszym modelem oficjalnie sprzedawanym w Niemczech. Wrażenie robi też unikatowy i poszukiwany przez kolekcjonerów AZ-1 — niezapomniany lekki samochód sportowy z 1992 r., który podczas wirtualnej wycieczki można „zwiedzić” także z perspektywy kierowcy wchodząc na:
Wirtualna wizyta w muzeum klasycznych modeli Mazdy daje możliwość obcowania z samochodami, które każdym swoim doskonale zachowanym detalem potwierdzają, że pasja i zaangażowanie to wartości ponadczasowe, a my mamy teraz doskonałą sposobność poznać tę unikatową kolekcję bez wychodzenia z domu.
Wejdź na stronę: https://mazda-classic-frey.de/das-museum/virtuelle-museumstour/ …