Zgodnie z corocznym raportem przygotowywanym przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) samochody Mazdy są najbardziej ekonomicznymi autami w Stanach Zjednoczonych.
W raporcie na temat trendów zużycia paliwa japońska marka znalazła się na pierwszym miejscu listy producentów dla roku modelowego 2013 – już drugi raz z rzędu.
Zobacz także:
Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta (cykl mieszany) dla wszystkich pojazdów Mazdy z roku 2013 sprzedanych w Stanach Zjednoczonych wyniosło 28,1 m/gal (8,4 l/100 km), co stanowi poprawę o 3,4 proc. w stosunku do roku 2012, natomiast emisja CO2 wyniosła 316 g/m (196 g/km) i jest to spadek o 3,7 proc. Zgodnie ze wstępnymi danymi liczbowymi przedstawionymi dla roku 2014, Mazda osiągnęła dalszą poprawę do 28,8 m/gal (8,2 l/100 km) i 309 g/m (192 g/km).
Dla porównania łączne wartości średnie na rynku amerykańskim wynoszą 24,1 m/gal (9,8 l/100 km) w 2013 r. i 24,2 m/gal (9,7 l/100 km) w 2014 r. Wartości liczbowe zweryfikowane przez EPA uznaje się za odzwierciedlające rzeczywiste zużycie paliwa w dużo większym stopniu niż dane liczbowe NEDC dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 stosowane w Europie.
Osiągnięcie to w znacznym stopniu wynika z zastosowania opracowanych przez Mazdę technologii SKYACTIV w zakresie silników, układów napędowych, podwozi i karoserii. Wszystkie zaprojektowano od podstaw dla samochodów o obniżonej masie własnej, zapewniających osiągi, wydajność i bezpieczeństwo. Wyniki są również zgodne ze strategią optymalizacji silników spalinowych – Mazda osiągnęła pierwszą lokatę w rankingu EPA pokonując innych producentów, którzy w swojej ofercie mają modele hybrydowe.
Nowa Mazda2, która pojawi się na rynku w 2015 roku będzie miała zużycie paliwa będzie o 20 proc. niższe niż w przypadku aktualnego modelu.