MAZDA LAUREATEM NAGRODY SUPERBRANDS 2012

Międzynarodowa organizacja The Superbrands Ltd. po raz szósty wyłoniła najsilniejsze marki konsumenckie na polskim rynku. Tytuł Superbrand 2012 zdobyła Mazda.

Akcje marketingowe przełamujące konwencje, budowanie długofalowych relacji z klientami marki zostały docenione przez jury oraz konsumentów. Mazda dołączyła tym samym do klubu ekskluzywnych marek nagrodzonych tytułem Superbrand.

Wyboru laureatów dokonuje Rada Marek – niezależne gremium ekspertów, podejmujących decyzje w oparciu o kryteria tj. rozpoznawalność marki, jej wizerunek, konkurencyjność, wyjątkowe korzyści, jakie oferuje oraz relacje z klientami. W tym roku o wyborze decydowało również badanie konsumentów.

– Cieszy nas kolejna nagroda dla Mazdy. Cieszy nas tym bardziej, że jesteśmy na polskim rynku niespełna 4 lata, a nasza marka zdobyła już takie uznanie. Staramy się podkreślać tradycję marki i to, że nadal 100 procent samochodów Mazdy oferowanych na polskim rynku jest produkowanych w Japonii – to z pewnością atut naszych produktów i gwarancja najwyższej jakości – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.

The Superbrands Ltd. to niezależna organizacja, obecna w ponad 80 krajach świata. Jej celem jest promowanie i nagradzanie sukcesów marek, które – oferując wyjątkowe korzyści – osiągnęły wysoką reputację w sektorze konsumenckim lub biznesowym i zdobyły trwałą przewagę nad konkurencją.

Proces selekcji rozpoczyna się od stworzenia listy marek. W oparciu o wyniki niezależnych badań rynku, przy użyciu baz i statystyk zawierających dane o sprzedaży, wielkości budżetów reklamowych, itd. tworzone jest zestawienie ok. 5000 marek, które w kolejnym etapie zostaje zawężone do 1500 głównych kandydatów. Po wstępnej selekcji lista przekazywana jest sędziom wchodzącym w skład Rady Marek – niezależnego panelu ekspertów: dziennikarzy, menedżerów w agencjach marketingowych, reklamowych, PR i firmach zajmujących się badaniami rynku oraz przedstawicieli największych firm, którzy na co dzień zajmują się budową i zarządzaniem markami.