MAZDA: KONIEC ROKU FISKALNEGO ZAKOŃCZONY SILNYM AKCENTEM

Mazda Motor Corporation ogłosiła dzisiaj wyniki finansowe i sprzedażowe za pełny rok fiskalny.

Japońska marka zaraportowała globalną sprzedaż 1 mln 110 tys. pojazdów w okresie 12 miesięcy kończącym się 31 marca 2023 r.


Zobacz także:

SKODA: PÓŁ MILIONA SYSTEMÓW AKUMULATORÓW DLA GRUPY VOLKSWAGEN
 

ROZMAITOŚCI


 

Odzwierciedleniem zwiększonych wysiłków w zakresie odbudowy sprzedaży, redukcji kosztów i poprawy zysku zmiennego są wyniki na koniec roku, gdzie Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 3 bln 826,8 mld jenów (27,1 mld euro), co stanowi wzrost o 23% liczony rok do roku, przekładający się na całoroczny zysk z działalności operacyjnej w wysokości 142 mld jenów (1 mld euro) przy przychodzie netto w wysokości 142,8 mld jenów (1 012 mld euro) – odpowiednio o 36% i 75% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Ameryka Północna nadal pozostaje największym rynkiem dla Mazdy i zamyka rok fiskalny sprzedażą 407 tys. samochodów (-7% w ujęciu rok do roku), napędzaną w dużej mierze przez debiutującą Mazdę CX-50, sprzedaż Mazdy CX-30 oraz innych modeli z gamy.

Na rodzimym dla Mazdy rynku w Japonii odnotowano sprzedaż 165 tys. pojazdów (+11% w ujęciu rok do roku). Chiny, największy dla Mazdy rynek sprzedaży w Azji odnotowały wynik 84 tys. sprzedanych egzemplarzy.

Sprzedaż Mazdy w Europie zmniejszyła się o 16% rok do roku i wyniosła 160 tys. sprzedanych samochodów, pomimo bardzo dobrych wyników osiągniętych w czwartym kwartale, gdy sprzedaż wzrosła o 21% w ujęciu rok do roku, głównie dzięki wprowadzeniu zelektryfikowanej gamy modeli, takich jak Mazda2 Hybrid oraz Mazda CX-60 PHEV.

W roku fiskalnym kończącym się w marcu 2024 roku Mazda prognozuje dodatnie wyniki sprzedażowe we wszystkich regionach, łącznie z Europą, gdzie planowana jest sprzedaż 189 tys. egzemplarzy (+18% liczone rok do roku). Prognoza sprzedaży w skali globalnej wynosi 1 mln 300 tys. pojazdów.

Stałe monitorowanie otoczenia biznesowego pozwala w perspektywie pełnego roku fiskalnego na prognozowanie sprzedaży netto w wysokości 4 bln 500 mld jenów (32,3 mld euro), zysku operacyjnego w wysokości 180 mld jenów (1,2 mld euro) i przychodów netto w wysokości 130,0 miliardów jenów (935,2 mln euro).

W nadchodzących miesiącach Mazda będzie kontynuować prace związane z inicjatywami dotyczącymi przyszłego rozwoju technologii elektryfikacji, pozyskiwaniem akumulatorów i redukcją CO₂, wykorzystując technologię wieloplatformowej elektryfikacji, rozszerzając wprowadzenie PHEV i zastosowań układów miękkiej hybrydy do modeli opartych o architekturę dużej platformy, jak wskazano w polityce zarządzania do 2030 roku.