MAZDA: KOLEJNE NAGRODY DLA MODELU CX-5

CX-5_03_pg300

Mazda CX-5 jest obecna na rynku już prawie od roku. Stale rosnąca lista wyróżnień dla modelu potwierdza jego możliwości – podobnie jak wyniki sprzedaży, które przerosły najśmielsze oczekiwania.

W Polsce od kwietnia do końca 2012 r. nabywców znalazły 773 Mazdy CX-5, a zainteresowanie tym modelem w salonach sprzedaży jest wciąż duże.

Najnowszą nagrodą zdobytą przez CX-5 jest przyznane mu w Paryżu przez francuski tygodnik l’Argus de l’Automobile „trofeum SUV”: w plebiscycie CX-5 wyprzedził Opla Mokkę i Range Rovera. Przypomnijmy, że model ogłoszono japońskim samochodem roku 2012–2013. Jury doceniło model przede wszystkim za Technologię SKYACTIV, w tym za ekonomiczny, czysty silnik diesla SKYACTIV-D, oraz za wyjątkowe właściwości jezdne.


Zobacz także:
MAZDA: CX-5 SAMOCHODEM ROKU W JAPONII
MAZDA: CX-5 Z NAGRODĄ W DZIEDZINIE DESIGN


Model CX-5 zajął też pierwsze miejsce w rankingu Auto + Verkehr niemieckiej stacji telewizyjnej SWR obejmującym 23 nowe modele, wyprzedzając Volvo V40 i Hyundaia i30, które uplasowały się odpowiednio na drugiej i trzeciej pozycji. Z kolei w Austrii CX-5 zdeklasował samochody takie jak Audi A3, BMW serii 3 i Mercedes klasy A, zdobywając nagrodę ARBÖ (Automobilklubu Austrii) w kategorii obejmującej samochody osobowe w cenie od 20 tys. do 40 tys. euro.

Pozostałe wyróżnienia to m.in.: „Najlepszy crossover w Wielkiej Brytanii” (Auto Express), „Najlepszy SUV” na rozdaniu nagród Green Awards 2012 (WhatCar?) przed Nissanem Qashqai i BMW X3 oraz „SUV roku 2012” (hiszpański magazyn Motor Mundial). Poza Europą, gdzie CX-5 zdobył jeszcze nagrodę 2012 European Design Award magazynu Auto Bild w kategorii „SUV, Van i AWD”, model ten został ogłoszony najlepszym samochodem typu SUV przez kilka wydawnictw i organizacji w Ameryce Północnej i Azji.

Organizacja Euro NCAP (podobnie jak ANCAP w Australii) przyznała modelowi CX-5 maksymalną ocenę: pięć gwiazdek. Samochód otrzymał również tytuł „Top Safety Pick 2012” przyznany mu przez IIHS w Stanach Zjednoczonych.

– CX-5 ma kluczowe znaczenie dla wyników sprzedaży Mazdy i dla pozycji naszej marki w Europie – mówi szef Europejskiego Działu ds. Badań i Rozwoju Mazdy, Ichiro Hirose. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z rozgłosu, jakim cieszy się ten model, jednocześnie wierząc, że zasługuje on na taką uwagę.