W tym roku polski klub miłośników najpopularniejszego roadstera na świecie, Mazdy MX-5, świętuje 10-lecie swojego istnienia. Z tej okazji zorganizowany został zlot entuzjastów tego modelu, który odbędzie się już w najbliższą sobotę, 27 lipca, na torze w Miedzianej Górze.
Mazda Motor Poland jest partnerem tego wydarzenia. Na zlot zgłosiło się 150 załóg. Obecność zadeklarowały również załogi z włoskiego klubu miłośników Mazdy MX-5. Szczegółowy program spotkania znajduje się na stronie mx5klubpolska.pl.
Zobacz także:
TURYSTYKA
W trakcie imprezy przewidziano mnóstwo atrakcji. Uczestnicy będą zgłębiać tajniki bezpiecznej jazdy oraz wezmą udział w próbach sportowych. Klubowicze, którzy nie mają ochoty na sportowe zmagania będą mogli podziwiać wystawę pamiątek klubowych, odbędzie się też aukcja na rzecz schroniska dla zwierząt w Zgierzu.
Klub zrzesza ponad 3 tysiące fanów motoryzacji, osoby w różnym wieku i z różnych branż, które jeżdżą Mazdami MX-5 – nowymi lub kolekcjonerskimi. Wielu właścicieli pasjonuje się udoskonalaniem swoich aut, czerpiąc przyjemność z procesu projektowania i późniejszych sukcesów sportowych, inni zajmują się renowacją starszych egzemplarzy.
– Łączy nas miłość do Mazdy MX-5 – samochodu kultowego, który świetnie sprawdza się jako samochód turystyczny, dając niesamowitą przyjemność z jazdy bez dachu, oraz jako auto sportowe. Wiele osób podkreśla, że atmosfera panująca w klubie jest wyjątkowa, chętnie biorą udział we wszystkich naszych aktywnościach i dlatego postanowiliśmy wspólnie uczcić nasz jubileusz – mówi Michał Cybulski, jeden z włodarzy klubu.
Członkowie klubu organizują zloty o charakterze turystycznym, wspólne wyjazdy wakacyjne, spotkania regionalne oraz zawody sportowe. Przez 10 lat odbyło się wiele zlotów i wyjazdów, m.in. do Szwajcarii, Austrii, Włoch, Francji, Chorwacji, Czarnogóry, Rumunii i Hiszpanii.
Mazda MX-5 jest produkowana od 1989 r. i została wpisana jest do Księgi Rekordów Guinnessa jako najlepiej sprzedający się dwumiejscowy samochód sportowy w historii (ponad 900 000 egzemplarzy). Zarówno w wersji z miękkim, jak i twardym dachem zapewnia wyjątkową przyjemność z jazdy.
Pierwszy pomysł na ten samochód był tak dobry, że Mazda nigdy nie próbowała go zmienić: samochód miał być niedrogi w zakupie i użytkowaniu a jego niewielka masa i zasada Jinba Ittai (jedność kierowcy i samochodu) miały zapewnić mu znakomite prowadzenie. Mazda MX-5 ma wygląd klasycznego roadstera a rozkład masy 50:50 i tylny napęd to gwarancja dynamicznej i ekscytującej jazdy.
Mazda MX-5 zyskała popularność na wszystkich rynkach, na które została wprowadzona, i zachwyciła europejskich entuzjastów samochodów sportowych swoim pewnym zachowaniem na drodze i charakterem.