MAZDA: JUBILEUSZ – PIĘĆ LAT MARKI W POLSCE

Szczecin_3_pl_jpg300

Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 15 029 samochodów.

Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (4 904 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (4 225 szt.) i Mazda2 (2 145 szt.). Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszą się najnowsze modele z linii SKYACTIV: Mazda CX-5 – już 1 249 samochodów jeździ po polskich drogach oraz najnowsza Mazda6 (700 wydanych aut i 1 086 zamówień).


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


W maju 2013 r. sprzedanych zostało aż 219 sztuk Mazdy6 – to największa liczba miesięcznej sprzedaży jednego modelu Mazdy w Polsce. Maj to również rekordowy miesiąc pod względem wzrostu sprzedaży – aż 111 proc. w porównaniu do maja 2012. Z roku na rok rośnie również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 69 w 2012 r.).

Mazda_2

Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2013 r.)
– Mazda6: 4904 szt.;
– Mazda3: 4225 szt.;
– Mazda3: 2145 szt.;
– Mazda CX-7: 1391 szt.;
– Mazda CX-5: 1249 szt.;
– Mazda5: 514 szt.;
– Mazda CX-9: 309 szt.;
– Mazda MX-5: 292 szt.;
– Łącznie: 15 029 szt.

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 15 ASO.

Mazda_3

– W ciągu ostatnich lat, wspólnie z naszymi dealerami, intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem marki. Gdy porównamy dzisiejsze standardy obiektów dealerskich, jakość obsługi klientów, procedury współpracy z tymi sprzed 5 lat, to widać, że ten wysiłek się opłacał. Przez ten czas dogoniliśmy firmy działające na rynku kilka razy dłużej, zachowując wrażliwość na opinie klientów i naszych dealerów – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej.

Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych – Mazda zajęła odpowiednio 3. miejsce w 2010 r., 4. miejsce w 2011 r. i 5. miejsce w 2013 r. W ostatnim badaniu zdobyła tytuł „Marka o najwyższej lojalności Dealerów”.

Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody. Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – „Debiut Roku”. W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polskim rynku.

Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).

Mazda_4

– Przez 5 ostatnich lat intensywnie rozwijaliśmy naszą sieć sprzedaży, ale przede wszystkim budowaliśmy świadomość marki. Niewiele osób znało wcześniej nasze nowe modele i wiedziało, że wszystkie pochodzą z Japonii. Ogromnie cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 15 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modeli CX-5 i Mazda6 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – te auta wygrywają testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem klientów.
Nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Na horyzoncie już niebawem pojawią się nowe modele Mazdy, co z pewnością pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.

\