MAZDA: CX5 Z NAJWYŻSZĄ OCENĄ W TEŚCIE UDERZENIA BOCZNEGO IIHS

Mazda CX-5 z rocznika 2021 jest jedynym modelem, który otrzymał najwyższą możliwą ocenę bezpieczeństwa („Dobry”) od Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).

Nowym, bardziej rygorystycznym testom zderzenia bocznego, poddano 20 kompaktowych SUV-ów. Amerykańska organizacja, która po raz pierwszy przeprowadziła bardziej zaawansowane testy zderzeniowe, odnotowała że CX-5 błyszczał w grupie pojazdów z roku modelowego 2020 i 2021.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Mazda CX-5 najlepiej poradziła sobie w testach, zaznaczono w raporcie video IIHS. Konstrukcja pojazdu wyjątkowo skutecznie przeszła test, poduszki powietrzne naprawdę dobrze chroniły głowy manekinów podczas prób zderzeniowych, a bardzo niewielkie odkształcenie przedziału pasażerskiego wskutek uderzenia oznacza mniejsze ryzyko obrażeń. Chcielibyśmy widzieć takie wyniki we wszystkich pozostałych pojazdach w przyszłości.

W nowym teście zderzenia bocznego zastosowano cięższy taran, niż w poprzednim teście (1900 kg vs 1500 kg), poruszający się z większą prędkością (60 km/h vs 50 km/h) i generujący o 82% więcej energii zderzenia niż w poprzedniej serii testów. Taran został również przeprojektowany w taki sposób, aby lepiej symulował uderzenie w drzwi i słupek B aktualnych modeli typu SUV lub pickup.

Na początku przyszłego roku Mazda wprowadzi do sprzedaży w Europie model CX-5 po zmianach modelowych na 2022 r., wyposażony m.in. w szerszą gamę systemów bezpieczeństwa i-Activsense. W nowym modelu, będącym zmodernizowaną wersją samochodu testowanego przez IIHS, dodano system Cruising & Traffic Support (CTS), pomagający ograniczyć zmęczenie kierowcy w korkach, poprzez wspomaganie operowania pedałami i układem kierowniczym.

Dodatkowo nowa wersja modelowa wyposażona jest w udoskonaloną wersję adaptacyjnych reflektorów LED, zapewniających lepszą kontrolę nad oświetleniem drogi przed pojazdem. Architektura Skyactiv-Vehicle nowej generacji to kolejna cecha Mazdy zwiększająca bezpieczeństwo i komfort w CX-5 z rocznika modelowego 2022. Poza tym, Mazda wprowadza szereg udoskonaleń w zakresie stylistyki i komfortu do swojego wielokrotnie nagradzanego kompaktowego SUV-a, który odpowiada za 21% europejskiej sprzedaży producenta.

IIHS to niezależna organizacja zajmująca się testami bezpieczeństwa, finansowana przez branżę ubezpieczeniową w USA. Wszystkie Mazdy z rocznika 2021 przetestowane do tej pory przez IIHS otrzymały TOP SAFETY PICK+, najwyższą możliwą ogólną ocenę tej instytucji. Oprócz CX-5 są to Mazda3, Mazda6, Mazda CX-3 i Mazda CX-30.