Mazda CX-5 była najczęściej kupowanym modelem marki w Polsce w pierwszym półroczu br. Sprzedaż 1845 egzemplarzy w porównaniu do 856 sztuk w analogicznym okresie ubiegłego roku oznacza wzrost o 116 procent.
Potwierdza to, że odnowiona stylistyka projektowania KODO – Dusza Ruchu oraz rozwiązania technologiczne SKYACTIV i systemy bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE zyskały uznanie wśród użytkowników.
Zobacz także:
– W ostatnich latach sprzedaż pojazdów typu SUV w Polsce rośnie, co odzwierciedla trend na rynkach Europy i całego świata. To niezwykle ważny segment rynku dla wszystkich producentów, więc tym bardziej jesteśmy dumni z doskonałych wyników Mazdy CX-5. Elegancka sylwetka nadwozia, przestronnei funkcjonalne wnętrze oraz świetne właściwości jezdne sprawiają, że jest to samochód idealny zarówno do codziennej jazdy do pracy, weekendowych wypadów poza miasto oraz dalszych podróży – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Polscy klienci Mazdy CX-5 najchętniej sięgają po silniki benzynowe: 2.0 SKYACTIV-G o mocach 160 i 165 KM i 2.5 SKYACTIV-G o mocy 194 KM, które stanowią aż 90 proc. sprzedaży tego modelu.
Wbrew panującemu trendowi większość, bo niemal 67 proc. kupujących, decyduje się na napęd na cztery koła i-ACTIV AWD, a aż dwa na trzy egzemplarze CX-5 opuszczające polskie salony to najbogatsze wersje SkyPassion.
– Doskonałe wyniki sprzedaży Mazdy CX-5 w Polsce to także zasługa efektywności i sprawności działania sieci Dealerów Mazdy. Recepta na sukces jest stosunkowo prosta: dopracowany w najdrobniejszym szczególe SUV, sprzedawany przez zespół, który wierzy w swój produkt, czyli profesjonalizm, pasja i zaangażowanie – dodaje Łukasz Paździor.
Globalne wyniki sprzedaży Mazdy CX-5 są również satysfakcjonujące. W okresie styczeń- maj br. do klientów trafiło 197 557 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 22.6 proc. w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku i plasuje ten model na 7. pozycji wśród najpopularniejszych SUV-ów na świecie.
W rok po wprowadzeniu do sprzedaży obecnej Mazdy CX-5, model przeszedł drobne zmiany. Do seryjnego wyposażenia wersji SkyPassion dodany został system kamer 360°, jest on też składową Pakietu Safety dla poziomu SkyEnergy.
Dodatkowo, poziom SkyPassion z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G wyposażony jest teraz w adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat MRCC), inteligentne wspomaganie hamowania (SBS) oraz kolorowy wyświetlacz head- up na przedniej szybie.
W wyniku zmian konstrukcyjnych wprowadzonych w silniku 2.0 SKYACTIV-G, wersja z napędem i-ACTIV AWD charakteryzować się będzie tą samą mocą, co wersja z napędem na przednią oś, czyli 165 KM.
Zmiany konstrukcyjne silnika SKYACTIV-D pozwoliły podnieść moc maksymalną ze 175 do 184 KM i maksymalnego momentu obrotowego z 420 do 445 Nm. Jednocześnie, w celu spełnienia nowej normy emisji spalin Euro 6d-Temp, do wersji z silnikiem Diesla wprowadzona została technologia „selektywnej redukcji katalitycznej” (SCR, czyli rozwiązanie nazywane zwyczajowo „AdBlue”).
Wprowadzenie tego rozwiązania pozwala znacząco zredukować poziom emisji tlenków azotu.
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na wersję z mocnym silnikiem benzynowym bez napędu i-ACTIV AWD, do gamy Mazdy CX-5 wprowadzona została wersja 2.5 SKYACTIV-G 194 KM 6AT 4×2 w wersji wyposażenia SkyEnergy. Pierwsze egzemplarze Mazdy CX-5 po zmianach modelowych pojawią się w salonach na przełomie sierpnia i września br.