Po wersji Spring i Summer Edition do polskiej gamy Mazdy MX-5 dołącza model ze skrzynią automatyczną. Model z dwulitrowym silnikiem MZR można nabyć z sześciobiegową przekładnią. Posiada ona funkcję Direct Activematic (DAM), która pozwala zmieniać biegi ręcznie, przy pomocy łopatek umieszczonych na kierownicy, bez konieczności przełączania w tryb manualny.
Zapewnia to sportowe wrażenia z jazdy i jest szczególnie przydatne podczas jazdy po wzniesieniach, w zakrętach lub przy wyprzedzaniu. Gdy system kontrolujący skrzynię biegów ustali, że dalsza jazda na niższym biegu nie jest konieczna, mechanizm powraca do pracy w trybie automatycznym. System Activematic zawiera również funkcję Active Adaptive Shift (AAS), która monitoruje nachylenie drogi oraz analizuje zakręty, wychylenia pedału gazu i hamulca, przyspieszenie samochodu oraz sposób kierowania nim – w celu ustalenia optymalnej strategii zmiany biegów.
Zapewnia to liniową, dynamiczną charakterystykę pracy skrzyni biegów, zgodną z zamierzeniami kierowcy. W efekcie udało się połączyć sportową jazdę z wygodą automatu. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, dwulitrowy silnik MZR rozwija 118 kW/160 KM przy 6700 obr./min. i 188 Nm przy 5000 obr./min. Ogranicznik obrotów ustawiono na 7000 obr./min. Ta kombinacja układu napędowego zużywa średnio 7,9 l/100 km i emituje 188 g CO2/km.
Wersja wyposażenia Sport została w tym modelu wzbogacona nie tylko o skrzynię automatyczną, ale również o alarm antywłamaniowy i system monitorowania ciśnienia w ogumieniu.
Cena wersji MX-5 AT: 112 700 złotych brutto.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.