Zarówno w obszarze produkcji, jak i postprodukcji, obsługi sprzedażowej i posprzedażowej samochodów czy części zamiennych od kilku lat notowane są rekordowe obroty usług naprawczych w niezależnych warsztatach samochodowych.
Sieć MaXserwis w ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę takich warsztatów.
Zobacz także:
Rosnąca liczba rejestracji nowych aut oraz gigantyczny i niespotykany nigdzie indziej w Europie popyt na pojazdy używane (sprowadzane z zagranicy do Polski) generuje w perspektywie zwiększone zapotrzebowanie na części zamienne i, tym samym, usługi niezależnych warsztatów. Wraz z rozwojem technologicznym naprawy są coraz bardziej skomplikowane i wymagają zaawansowanej wiedzy, a klienci poza skutecznym wykonaniem naprawy i terminowością oczekują od warsztatu jeszcze dalszych wartości dodanych i rozpoznawalnej marki.
MaXserwis
Auto Partner, wykorzystując swoje 25-letnie doświadczenie rynkowe i wiedzę o rynku motoryzacyjnym, stworzył pod szyldem MaXserwis sieć niezależnych warsztatów o ogólnopolskim zasięgu. Inicjatywa dystrybutora części to wsparcie dla niezależnych warsztatów zarówno z technicznego, jak i z biznesowego punktu widzenia.
Małe, niezależne warsztaty dysponują ogromnym potencjałem, często jednak dopiero dzięki zewnętrznemu wsparciu i logo znanej marki, mogą w pełni ten potencjał rozwinąć.
– Kompleksowe usługi w rozsądnej cenie i szeroka oferta części samochodowych różnych producentów to jedne z kluczowych przewag konkurencyjnych niezależnych warsztatów samochodowych, których ich potencjalni klienci często nie doceniają. Rozpoznawalna marka, jak MaXserwis, jest dla klientów ważna przy podjęciu decyzji o wyborze miejsca naprawy auta. Analizując dynamikę zmian rynku motoryzacyjnego w kraju i coraz większe jego nasycenie samochodami stosunkowo nowymi, można się spodziewać, że w najbliższych latach małe warsztaty, tzw. rodzinne biznesy, które często powstawały w przydomowych garażach, będą miały coraz większy problem ze sprostaniem konkurencji, szczególnie dużych graczy. Proponując nowatorskie partnerstwo, łączymy siły w ramach współpracy z naszą siecią – przekonuje Aleksander Ochęduszko, manager sieci warsztatów MaXserwis.
Idea powstania sieci
Jest nią scalenie pod jednym szyldem warsztatów niezależnych współpracujących z firmą Auto Partner i spełniających wyznaczone uczestnikom standardy. Co za tym idzie, zapewnienie im wsparcia wizerunkowego, technicznego, profesjonalnych szkoleń, możliwości podnoszenia jakości obsługi klienta zgodnie z najnowszymi trendami czy preferencyjnych warunków, m.in. zakupów części.
Grupa umożliwia dostęp do negocjowanych przez nią ofert, np. zakupu testerów, aktualizacji oprogramowania czy preferencyjnych warunków leasingu przygotowywanych przez banki dla całej sieci MaXserwis. Wsparcie organizatora sieci obejmuje także doradztwo techniczne, administracyjne, informatyczne, marketingowe czy eventowe.
Dlaczego warto się przyłączyć?
Powodów, dla których warto, jest co najmniej kilka. Poniżej prezentujemy te najważniejsze:
– spójna strategia biznesowo- marketingowa i identyfikacja wizualna rozpoznawalnej na rynku polskim sieci MaXserwis, przy zachowaniu indywidualnych potrzeb i możliwości warsztatu;
– zachowanie indywidualności warsztatów w ramach sieci – w porównaniu z systemem tzw. klasycznej franczyzy lub sieciami, które kładą bardzo duży nacisk na to, aby wizualizacja przygotowana przez organizatora sieci była wiodącą lub wręcz jedyną;
– akcje promujące warsztat na rynku lokalnym, w ramach których oferowane są m.in. bezpłatne kontrole wybranych podzespołów pojazdu, wykonywane przy użyciu profesjonalnego sprzętu przy wsparciu biura MaXserwis;
– specjalistyczna opieka dedykowanych koordynatorów – opiekunów warsztatów podczas całego okresu trwania umowy;
– atrakcyjne pakiety – m.in. pakiet startowy (obejmujący m.in. identyfikację wizualną sieci, kombinezony, pokrowce, okładki na dowody rejestracyjne, książeczki serwisowe, zawieszki zapachowe) i coroczne pakiety odnawialne;
– bezpłatne szkolenia z zakresu obsługi klienta/zarządzania warsztatem i szkolenia techniczne prowadzone w warunkach warsztatowych (bezpłatne lub na preferencyjnych warunkach);
– dostęp do oprogramowania technicznego na preferencyjnych warunkach, aplikacja mobilna na systemy iOS i Android oraz bezpłatna telefoniczna infolinia techniczna dla warsztatów;
– program lojalnościowy dla członków sieci.
– Nasze podejście do współpracy z warsztatami niezależnymi jest efektem 25 lat doświadczenia i uzyskanej wiedzy na temat rynku w Polsce i za granicą. Działając pod szyldem MaXserwis, stawiamy na współpracę partnerską, zachowując indywidualność warsztatów. Doradzamy ewentualne zmiany, np. organizacyjne czy poprawiające jakość obsługi klienta, co przekłada się na większą satysfakcję i lojalność klientów warsztatów – przekonuje Aleksander Ochęduszko, koordynator sieci warsztatów.
Rozwiązania systemowe
Każdy z członków sieci zyskuje dostęp do nowoczesnych narzędzi diagnostycznych, części zamiennych czołowych światowych dostawców oraz dostęp do nowoczesnych rozwiązań, jak choćby wspomniana aplikacja mobilna. Te działania skutkują tym, że klient finalny warsztatu otrzymuje usługę na najwyższym poziomie.
– Klient warsztatu, dzięki korzystaniu z rozwiązań oferowanych w sieci MaXserwis, otrzymuje możliwość łatwego dostępu do historii napraw swojego pojazdu w postaci elektronicznej książki serwisowej, może skorzystać z wyszukiwarki warsztatów zrzeszonych w sieci MaXserwis oraz co ważne – mieć dostęp do statystyk bieżących kosztów użytkowania pojazdu. To duże ułatwienie, szczególnie dla tych osób, które doceniają wygodę nowoczesnych rozwiązań – przekonuje Tomasz Nowak z MaXserwis Auto Serwis Elektromechanika Pojazdowa.
Przystąpienie do sieci uzależnione jest od indywidualnej oceny potencjału warsztatu, lokalizacji oraz uwarunkowań na lokalnym rynku niezależnych warsztatów samochodowych.