Opracowany w Laboratorium Innowacji Maserati w Modenie nowy SUV Grecale będzie produkowany w zakładzie w Cassino.
Za Grecale stoi najszersza gama w historii marki spod znaku trójzębu. Do wyboru jest szeroka paleta napędów: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy, a za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w dziejach Maserati.
Zobacz także:
W chwili debiutu na rynek trafią trzy wersje:
– GT, napędzana 4-cylindrowym silnikiem z układem mild hybrid (miękkiej hybrydy) o mocy 300 KM,
– Modena, z 4-cylindrową jednostką mild hybrid o mocy 330 KM
– Trofeo, wyposażona w wysokowydajny benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l i mocy 530 KM, bazujący na motorze Nettuno zamontowanym w MC20.
Uzupełnieniem oferty będzie Grecale Folgore, w 100% elektryczna wersja w technice 400V.
Nowy SUV wyróżnia się w swojej klasie pod względem: przestrzeni wewnątrz, właściwości jezdnych, prowadzenia, przyspieszenia (0-100 km/h w 3,8 s – wersja Trofeo), prędkości maksymalnej (285 km/h – ponownie Trofeo), jakości dźwięku oraz szerokiego zastosowania szlachetnych materiałów, takich jak drewno, włókno węglowe i skóra.
Ważnym argumentem są tu wymiary nowego SUV-a: w wersji GT Grecale ma 4846 mm długości, jego rozstaw osi wynosi 2901 mm, wysokość – 1670 mm, szerokość – 1948 mm (2163 mm wraz z lusterkami bocznymi).
Wizytówką Grecale jest nowy wizualny symbol Maserati, który wyróżnia każdy nowy model marki od czasu MC20. Z przodu uwagę zwraca również nisko umieszczona osłona chłodnicy. Profil wyróżnia się kontrastem czystości linii i funkcjonalnego wzornictwa, z harmonijnie ukształtowanymi, muskularnymi płaszczyznami. Techniczną stronę podkreśla zastosowanie włókna węglowego. Tylne światła w kształcie bumerangu czerpią inspirację ze stylizowanego przez Giugiaro modelu 3200 GT i płynnie wpisują się w trapezoidalny kształt, który dodatkowo podkreślają kabina z efektem coupe oraz wykończenie przywodzące na myśl sportowe samochody.
Wewnątrz Grecale przykuwa wzrok tradycyjnym dla Maserati zegarkiem – po raz pierwszy w wersji cyfrowej. A dzięki sterowaniu głosowemu zegarek zmienia się w prawdziwego konsjerża w samochodzie.
Redukcja instrumentów do paneli dotykowych pozwoliła osiągnąć estetyczną czystość. Obsługa odbywa się za pośrednictwem kilku wyświetlaczy: dużego ekranu centralnego o przekątnej 12,3” – największego, jaki kiedykolwiek widziano w Maserati, kolejnego o przekątnej 8,8” dla dodatkowych elementów sterujących oraz trzeciego, dla pasażerów tylnych siedzeń.
Za zarządzanie funkcjami odpowiadają najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy Maserati Intelligent Assistant (MIA) oraz Maserati Connect.
Dźwięk we wnętrzu oparto na nagłośnieniu Sonus faber 3D. System Sonus faber – standardowy na poziomie wyposażenia Premium – liczy 14 głośników, a na żądanie, na poziomie High Premium, ma 21 głośników.
Za prowadzenie Grecale odpowiada między innymi nowy system Maserati – Vehicle Dynamic Control Module (VDCM), oferujący 360-stopniową kontrolę nad samochodem. Kierowca ma do wyboru zróżnicowane tryby jazdy: COMFORT, GT, SPORT, CORSA (tylko Trofeo) oraz OFF-ROAD.
Światową premierę Grecale – specjalne cyfrowe wydarzenie transmitowane na stronie internetowej marki (houseof.maserati.com) – uświetnią Matilda De Angelis i Alessandro Borghi, światowej sławy włoscy aktorzy oraz ambasadorowie marki, którzy przybliżą nowy model i zaprezentują jego potencjał.
Na liście obecności nie zabrakło także Davida Beckhama, globalnego ambasadora Maserati, oraz włoskiego artysty Dardusta, który zadbał o ekskluzywny podkład części cyfrowej imprezy.
Inżynierowie z Laboratorium Innowacji Maserati w Modenie bezpośrednio współpracowali z Dardustem nad zaprojektowaniem dźwięku w samochodzie. Ich wspólny wysiłek, rezultat transferu technologii w dziedzinie projektowania brzmienia, pozwolił stworzyć niepowtarzalne komunikaty dźwiękowe, które będą towarzyszyć użytkownikowi Grecale.