Maserati prezentuje Project24. Określony kodem projekt limitowanej serii supersportowego samochodu poswatanie tylko 62 sztukach.
Ten prawdziwie ekstremalny, torowy samochód dziedziczy specyfikacje Maserati MC20, wzbogaca je jednak o jeszcze bardziej zaawansowane komponenty: silnik V6 Nettuno z nowymi turbosprężarkami, które pozwalają zwiększyć jego moc do 740 KM, innowacyjne zawieszenie, karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy oraz przeznaczone do wyścigów opony, a także zatwierdzone przez FIA elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.
Zobacz także:
RENAULT: OPTYMISTYCZNE WYNIKI SPRZEDAŻY PO PIERWSZYM PÓŁROCZU 2022
Nowa maszyna powstała z uwzględnieniem przywiązania Maserati do lekkiej konstrukcji. Rezultat: jej masa własna spadnie poniżej 1250 kg. Idealne połączenie mocy z lekkością skutkuje zadziwiającym stosunkiem masy do mocy wynoszącym około 1,69 kg/KM.
Project24 otrzymał zupełnie nowy wygląd, stworzony przez stylistów Centro Stile Maserati.
Maserati Project24 zaoferuje zestaw usług, w tym doświadczenia jazdy torowej oraz rozbudowane wsparcie przeznaczone wyłącznie dla właścicieli Project24.
Maserati Project24 – specyfikacje i dane techniczne
Samochód
– Dwumiejscowy samochód bez homologacji drogowej
– Design Maserati Centro Stile
– Szerokość/wysokość (mm): 2020* x 1220*
– Masa własna bez płynów: poniżej 1250 kg
Wyposażenie zgodne z wymogami bezpieczeństwa FIA
– 120-litrowy zbiornik paliwa z homologacją FIA FT3
– Gaśnica zgodna ze specyfikacją FIA
– Klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA
Silnik
– Silnik Maserati Nettuno
– V6 90°, biturbo
– 3000 cm³
– 740 KM
– Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark z podwójną kontrolą spalania TJI
– Sucha miska olejowa
Zespół napędowy/przekładnia
– 6-stopniowa sekwencyjna wyścigowa skrzynia biegów 2WD z łopatkami zmiany biegów
– Wyścigowe sprzęgło i samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
Nadwozie
– Zupełnie nowa karoseria z włókna węglowego ze specjalnymi komponentami z naturalnych włókien
– Wysokowydajna aerodynamika
– Wielofunkcyjne przednie i tylne skrzydło
– Wysoka siła docisku
– Przednie światła LED
– Światło do jazdy w deszczowych warunkach zatwierdzone przez FIA
– Przednia i boczne szyby Lexan (z poliwęglanu)
Podwozie
– Ultralekki centralny monokok z włókna węglowego
– 3/4 pokładowe podnośniki pneumatyczne
Hamulce
– Wyścigowe zaciski
– Wyścigowe, wentylowane hamulce/tarcze Brembo CCM-R
– Specjalne chłodzenie hamulców
Obręcze
– Specjalne 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów
– Mocowanie centralną śrubą
– Opony typu slick
Zawieszenie
– Podwójne wahacze poprzeczne z półwirtualną osią skrętną
– Regulowane wyścigowe amortyzatory
– Regulowane przednie i tylne stabilizatory
Wnętrze
– Wyścigowe fotele (miejsce pasażera – w opcji)
– Regulowany zespół wyścigowych pedałów
– Regulowana kolumna kierownicy
– 6-punktowa wyścigowe pasy bezpieczeństwa
– Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego
– Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem
– Wyświetlacz kamery cofania (opcja)
– Rejestrowanie danych telemetrycznych (opcja)
– Kamera pokładowa (opcja)
– System akwizycji danych
– Wyświetlacz optymalizacji osiągów (opcja)
– Klimatyzacja
– System monitorowania ciśnienia w oponach (opcja)
– Regulowane: wyścigowy ABS i kontrola trakcji