Już wkrótce do polskich klientów trafią pierwsze egzemplarze Maserati Levante Hybrid. Wcześniej hybrydowy SUV został zaprezentowany „pomiędzy morzem a niebem”, w trakcie podróży drogami wiodącymi wzdłuż wybrzeża i w okolicach Saint-Tropez na południu Francji.
„Szybszy. Bardziej zielony. Unikalny”. Szybszy niż diesel, bardziej zrównoważony niż jednostki wysokoprężne i stricte benzynowe, a do tego unikalny – ze względu na swoje szczególne cechy. Levante Hybrid wyróżnia się charakterystycznym wzornictwem z niebieskimi akcentami na trzech kultowych bocznych wlotach powietrza oraz zaciskach hamulcowych. Motyw niebieskiego koloru, typowy dla hybrydowych modeli Maserati, wielokrotnie powracał podczas jazd testowych – w odcieniach toni Morza Śródziemnego, miejscach takich jak Yacht Club St. Tropez oraz akcentach pierwszych zelektryfikowanych Maserati.
Zobacz także:
Podczas odkrywania nadmorskich okolic Saint-Tropez Maserati Levante Hybrid wystąpiło w premierowym kolorze Azzurro Astro, dostępnym w ramach programu Fuoriserie. To odzwierciedlenie barw i światła, jakie towarzyszyły jazdom testowym. Dodatkowo, jako „oda” do Modeny i Marki, powstała specjalna dwukolorowa edycja Fuoriserie w kolorze niebieskim i żółtym – to barwy Modeny, rodzinnego miasta Maserati.
Levante Hybrid łączy 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z 48-woltową instalacją hybrydową, która pozwala odzyskiwać energię podczas zwalniania i hamowania. Hybrydowy wariant waży mniej niż odpowiednik z jednostką o 6 cylindrach (zarówno wysokoprężną, jak i benzynową), a przede wszystkim odznacza się jeszcze lepszym rozkładem masy. To zasługa umieszczonego z tyłu akumulatora – bez uszczerbku na ładowności i optymalnym balansie. Wszystko po to, aby Levante Hybrid było jeszcze zwinniejsze i przyjemniejsze w prowadzeniu.
Moc 330 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostarczany już przy 2250 obr./min sprawiają, że nowe Levante Hybrid – dostępne tylko z napędem na wszystkie koła – imponuje osiągami: prędkość maksymalna wynosi ponad 240 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 sekund.
Rozpoznawalne wzornictwo zapewnia szereg detali na zewnątrz i we wnętrzu samochodu. Niektóre z nich mają niebieski kolor, wybrany na potrzeby identyfikacji wariantów hybrydowych i używany już przez Maserati w Ghibli Hybrid.
Na zewnątrz niebieski odcień pojawia się nie tylko na trzech kultowych wylotach powietrza i zaciskach hamulcowych, ale również na logo na słupku C. W kabinie ten sam kolor mają m.in. przeszycia tapicerki foteli.
DANE TECHNICZNE
Silnik
Konfiguracja | R4, miękka hybryda + eBooster i rozrusznikoalternator 48V z napędem pasowym (BSG) |
Pojemność skowa (ccm) | 1995 |
Średnica x skok (mm) | 84 x 90 |
Stopień kompresji | 9,5:1 |
Moc maks. (KM @ obr./min) | 330 @ 5750 |
Maks. moment (Nm @ obr./min) | 450 @ 2250 |
Zasilanie | Bezpośredni wtrysk benzyny GDI |
Ciśnienie wtrysku (w barach) | 200 |
Doładowanie |
1 turbosprężarka mono-scroll 1 eBooster 48 V |
Wał korbowy | Kuta stal |
Smarowanie | Pompa oleju o zmiennej pojemności |
Rozrząd | Łańcuchowy (1 szt.), górny wałek rozrządu z układem Multiair |
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 6,0 |
Prędkość maksymalna | >240 |
Droga hamowania ze 100 do 0 km/h (m) | 36 |
Zużycie paliwa i emisja co2
WLTP w cyklu mieszanym (l/100 km) | do ustalenia (certyfikacja w toku) |
WLTP w cyklu mieszanym (g/km) | 231-252 |
Przekładnia
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna, ZF |
Przełożenia | 1.: 5; 2.: 3,2; 3.: 2,14; 4.: 1,72; 5.: 1,31; 6.: 1,00; 7.: 0,82; 8.: 0,64; wsteczny: 3,46; główne: 3,27 |
Przeniesienie napędu | 4×4, samoblokujący tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu |
Zawieszenie
Przód | Podwójne wahacze, stabilizator |
Tył | Wielowahaczowe, stabilizator |
Hamulce
Przód | Tarcze wentylowane 435×32 mm, 2-tłoczowe zaciski pływające |
Tył | Tarcze wentylowane 330×22 mm, 1-tłoczkowe zaciski pływające |
Wymiary i wagi
Opony przód/tył | 265/50 R19 |
Dł. x szer. x wys. (mm) | 5005 x 1981 x 1693 |
Rozstaw osi (mm) | 3004 |
Rozstaw kół przód/tył (mm) | 1631 / 1662 |
Pojemność bagażnika (l) | 580 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 80 |
Homologowana masa własna (kg) | 2090 |