MASERATI: PIERWSZE LEVANTE HYBRID JUŻ NIEBAWEM W POLSCE

Już wkrótce do polskich klientów trafią pierwsze egzemplarze Maserati Levante Hybrid. Wcześniej hybrydowy SUV został zaprezentowany „pomiędzy morzem a niebem”, w trakcie podróży drogami wiodącymi wzdłuż wybrzeża i w okolicach Saint-Tropez na południu Francji.

Szybszy. Bardziej zielony. Unikalny”. Szybszy niż diesel, bardziej zrównoważony niż jednostki wysokoprężne i stricte benzynowe, a do tego unikalny – ze względu na swoje szczególne cechy. Levante Hybrid wyróżnia się charakterystycznym wzornictwem z niebieskimi akcentami na trzech kultowych bocznych wlotach powietrza oraz zaciskach hamulcowych. Motyw niebieskiego koloru, typowy dla hybrydowych modeli Maserati, wielokrotnie powracał podczas jazd testowych – w odcieniach toni Morza Śródziemnego, miejscach takich jak Yacht Club St. Tropez oraz akcentach pierwszych zelektryfikowanych Maserati.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Podczas odkrywania nadmorskich okolic Saint-Tropez Maserati Levante Hybrid wystąpiło w premierowym kolorze Azzurro Astro, dostępnym w ramach programu Fuoriserie. To odzwierciedlenie barw i światła, jakie towarzyszyły jazdom testowym. Dodatkowo, jako „oda” do Modeny i Marki, powstała specjalna dwukolorowa edycja Fuoriserie w kolorze niebieskim i żółtym – to barwy Modeny, rodzinnego miasta Maserati.

Levante Hybrid łączy 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z 48-woltową instalacją hybrydową, która pozwala odzyskiwać energię podczas zwalniania i hamowania. Hybrydowy wariant waży mniej niż odpowiednik z jednostką o 6 cylindrach (zarówno wysokoprężną, jak i benzynową), a przede wszystkim odznacza się jeszcze lepszym rozkładem masy. To zasługa umieszczonego z tyłu akumulatora – bez uszczerbku na ładowności i optymalnym balansie. Wszystko po to, aby Levante Hybrid było jeszcze zwinniejsze i przyjemniejsze w prowadzeniu.

Moc 330 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostarczany już przy 2250 obr./min sprawiają, że nowe Levante Hybrid – dostępne tylko z napędem na wszystkie koła – imponuje osiągami: prędkość maksymalna wynosi ponad 240 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 sekund.

Rozpoznawalne wzornictwo zapewnia szereg detali na zewnątrz i we wnętrzu samochodu. Niektóre z nich mają niebieski kolor, wybrany na potrzeby identyfikacji wariantów hybrydowych i używany już przez Maserati w Ghibli Hybrid.

Na zewnątrz niebieski odcień pojawia się nie tylko na trzech kultowych wylotach powietrza i zaciskach hamulcowych, ale również na logo na słupku C. W kabinie ten sam kolor mają m.in. przeszycia tapicerki foteli.

DANE TECHNICZNE

 Silnik

Konfiguracja R4, miękka hybryda + eBooster i rozrusznikoalternator 48V z napędem pasowym (BSG)
Pojemność skowa (ccm) 1995
Średnica x skok (mm) 84 x 90
Stopień kompresji 9,5:1
Moc maks. (KM @ obr./min) 330 @ 5750
Maks. moment (Nm @ obr./min) 450 @ 2250
Zasilanie Bezpośredni wtrysk benzyny GDI
Ciśnienie wtrysku (w barach) 200
Doładowanie

1 turbosprężarka mono-scroll

1 eBooster 48 V

Wał korbowy Kuta stal
Smarowanie Pompa oleju o zmiennej pojemności
Rozrząd Łańcuchowy (1 szt.), górny wałek rozrządu z układem Multiair

 

Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,0
Prędkość maksymalna >240
Droga hamowania ze 100 do 0 km/h (m) 36

 

Zużycie paliwa i emisja co2

WLTP w cyklu mieszanym (l/100 km) do ustalenia (certyfikacja w toku)
WLTP w cyklu mieszanym (g/km) 231-252

 

Przekładnia

Skrzynia biegów 8-biegowa, automatyczna, ZF
Przełożenia 1.: 5; 2.: 3,2; 3.: 2,14; 4.: 1,72; 5.: 1,31; 6.: 1,00; 7.: 0,82; 8.: 0,64; wsteczny: 3,46; główne: 3,27
Przeniesienie napędu 4×4, samoblokujący tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu

 

Zawieszenie

Przód Podwójne wahacze, stabilizator
Tył Wielowahaczowe, stabilizator

 

Hamulce

Przód Tarcze wentylowane 435×32 mm, 2-tłoczowe zaciski pływające
Tył Tarcze wentylowane 330×22 mm, 1-tłoczkowe zaciski pływające

 

Wymiary i wagi

Opony przód/tył 265/50 R19
Dł. x szer. x wys. (mm) 5005 x 1981 x 1693
Rozstaw osi (mm) 3004
Rozstaw kół przód/tył (mm) 1631 / 1662
Pojemność bagażnika (l) 580
Pojemność zbiornika paliwa (l) 80
Homologowana masa własna (kg) 2090