Nowy model Maserati GranTurismo 2023 pojedzie na specjalnych oponach UUHP Goodyear Eagle F1 SuperSport opracowanych przy wykorzystaniu wirtualnej symulacji
Sportowe osiągi, luksus i komfort to podstawowe cechy wyróżniające nowy model Maserati GranTurismo 2023. Pojazd będzie dostępny w konfiguracji V6 twin-turbo z dwoma różnymi poziomami osiągów. Dopełnieniem mocnego charakteru auta będą specjalne opony UUHP Goodyear Eagle F1 SuperSport, które opracowano w ścisłej współpracy z włoskim producentem luksusowych samochodów sportowych oraz z wykorzystaniem metody wirtualnej symulacji.
Zobacz także:
CONTINENTAL: PREMIERA NOWEJ OPONY CAŁOROCZNEJ ALLSEASONCONTACT 2
Opony Eagle F1 SuperSport przeznaczone dla nowego modelu Maserati będą oznaczone symbolem MGT, który potwierdza, że zostały opracowane specjalnie dla włoskiej marki. Ogumienie Goodyear będzie dostępne w dwóch rozmiarach: 265/30ZR20 (94Y) XL MGT na przód i 295/30ZR21 (102Y) XL MGT na tył.
Opona opracowana przy użyciu wirtualnej symulacji
Unikalny charakter nowego modelu Maserati GranTurismo wymagał specjalnych opon. Aby sprostać tym oczekiwaniom Goodyear ściśle współpracował z włoskim producentem aut, wykorzystując w procesie projektowania opon wirtualną symulację. Symulacja pomaga zmniejszyć liczbę wymaganych prototypów opon, dzięki czemu proces rozwoju modeli o wysokich osiągach jest bardziej zrównoważony. Wirtualna metoda badawczo-rozwojowa pozwala również obniżyć koszty i zwiększa wydajność.
Goodyear był jednym z pierwszych producentów, który zastosował wirtualną symulację w procesie projektowania opon. Obecnie jest ona integralną częścią procesu opracowywania opon drogowych i torowych.
Jak to wygląda w praktyce? Zamiast wykorzystywać surowce do produkcji małych partii prototypowych opon, zaawansowane modele opon są tworzone w wirtualnym świecie, w którym można obliczyć tysiące permutacji i eksperymentować w symulatorze, oszczędzając na kosztach logistycznych związanych z tradycyjnymi testami.
Obserwowanie rozwoju opony na potrzeby Maserati GranTurismo było ekscytującym doświadczeniem. Symulacja to obecnie integralna część naszych badań i rozwoju. Działania te miały kluczowe znaczenie dla określenia celów dla opon i pojazdów, zawężenia zakresu projektowania opon i zmniejszenia liczby fizycznych prototypów. Goodyear jest zaangażowany we wdrażanie nowych technologii i metod. Ten projekt z Maserati to studium przypadku tego, czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości – wyjaśnił Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. opon osobowych na pierwsze wyposażenie.
„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Goodyearem. Niestandardowe opony Eagle F1 SuperSport doskonale pasują do naszego nowego modelu GranTurismo, a rozwój opon przy użyciu wirtualnej symulacji był bardzo pomocny i ułatwił pracę zespołom badawczo-rozwojowymi obu stron – dodał Stefano Sangermano, główny inżynier Maserati.
Linia opon Goodyear Eagle F1 SuperSport jest przeznaczona do ultra mocnych samochodów drogowych i torowych, którym zapewnia doskonały poziom osiągów. Opony z tej serii bazują na tej samej technologii rozwoju, co produkty wyścigowe wykorzystywane w najbardziej prestiżowych imprezach na świecie, w tym m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pozyskane podczas zmagań na torze dane i informacje zwrotne od zespołów pomagają przy tworzeniu drogowej gamy Eagle F1 SuperSport, która oferuje kierowcom doskonałą przyczepność, prowadzenie i stabilność na suchej oraz mokrej nawierzchni.