MAN: SILNIK DLA POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ

PK Chmiel_001

Zakład MAN Trucks w Niepołomicach działa od 2007 r. W minionym roku z podkrakowskiej fabryki wyjechało ponad 7 tysięcy samochodów ciężarowych.

– Zatrudniamy 430 pracowników. Wśród kadry inżynieryjnej jest wielu absolwentów Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej. Jako jeden z najnowocześniejszych zakładów globalnej grupy MAN zawsze kierujemy się świadomością społecznej odpowiedzialności. W dziedzinie współpracy z uczelniami oznacza to wsparcie dla badań naukowych oraz dla kształcenia studentów, wzbogacone dostępem do najnowszej wiedzy i do praktycznych doświadczeń – deklaruje dr Alexander Susanek, prezes niepołomickiej fabryki MAN.


Zobacz także:
UŻYTKOWE
TECHNIKA


Kierując się tymi zasadami odpowiedzialności społecznej, kierownictwo MAN Trucks przekazało Instytutowi Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Krakowskiej dar w postaci nowoczesnego silnika wysokoprężnego. Rzędowa, sześciocylindrowa jednostka typu D0836LFL53 o objętości skokowej 6871 cm3 osiąga moc 176 kW (240 KM) i spełnia normy Euro4. Pochodzi z fabryki MAN w Norymberdze.

– Chcemy sprostać standardom nowoczesności. Nasi studenci nie mogą ograniczać się do praktycznej znajomości rozwiązań konstrukcyjnych z czasów Polskich Fiatów 125p czy 126p. Dlatego przekazany nam silnik MAN jest dla nas taki wartościowy – stwierdził prof. Leszek Wojnar, dziekan Wydziału Mechanicznego PK.

Zdaniem prof. Marka Brzeżańskiego, zastępcy dyrektora Instytutu Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych PK, jednostka napędowa MAN jest kwintesencją nowoczesności.

– W tym eksponacie można znaleźć najnowsze osiągnięcia wielu dyscyplin techniki. Jestem przekonany, że przekazany naszemu instytutowi dar służy nie tylko aspektom wizerunkowym firmy MAN. Stanowi zarazem ważny składnik procesu kształcenia kadr. Ufam, że jeszcze wielu dobrze przygotowanych absolwentów PK znajdzie szansę na podjęcie pracy w nowoczesnym zakładzie MAN Trucks w Niepołomicach – powiedział prof. Brzeżański.

Na zdjęciu powyżej: Silnik MAN prezentują (od lewej) prof. Marek Brzeżański, dr Alexander Susanek i prof. Leszek Wojnar.

Tekst i zdjęcie: Grzegorz Chmielewski