MAN: POMÓC KIEROWCOM NA AUTOSTRADZIE A2

Spółka Autostrada Eksploatacja zakupiła 17 pojazdów MAN do zimowej obsługi autostrady. W Obwodzie Utrzymania Autostrady Biały Mur koło Myszęcina miała miejsce prezentacja pojazdów MAN przeznaczonych do zimowej obsługi nowootwartego odcinka A2.

Wzięli w niej udział członkowie zarządu spółki Autostrada Eksploatacja oraz przedstawiciele spółki MAN Truck & Bus Polska.

Chcąc zapewnić najwyższe bezpieczeństwo na nowym odcinku (obejmującym aż pięć węzłów komunikacyjnych) Autostrada Eksploatacja SA zakupiła pługi na podwoziach MAN, które zabezpieczą zimową obsługę tej drogi.

W roku 2011 firma odebrała osiem pojazdów, w tym dwa podwozia klasy średniej MAN TGM 18.290 4X2 z pługami i posypywarkami soli oraz sześć ciężkich pługoposypywarek MAN TGS 26.400 6X4 BB. Pięć pojazdów to podwozia TGS 26.400 6X4 BB z zabudową skrzyniową, posypywarką 8 m³ pługiem czołowym i pługiem bocznym. Jeden pojazd to podwozie TGS 26.400 6X4 BB z zabudową typu wywrotka, posypywarką 6 m³, pługiem czołowym i pługiem bocznym oraz żurawiem. Dwa pojazdy to podwozia TGM 18.290 4X2 BB z zabudową typu wywrotka, z posypywarką 6 m³ i pługiem czołowym.

Na rok 2012 zamówionych zostało siedem podwozi TGS 26.400 6X4 BB z zabudową skrzyniową, posypywarką 6/8 m³, pługiem czołowym oraz pługiem bocznym, jak również dwa podwozia TGS 26.400 6X4 BB z zabudową wywrotczą, posypywarką 6/8 m³ pługiem czołowym, pługiem bocznym i żuraw.

O wyborze MAN-a zadecydowały przede wszystkim doskonałe parametry pracy w najtrudniejszych warunkach oraz dobre referencje firm zajmujących się serwisowaniem dróg w Niemczech i Austrii.

– To pierwsze pojazdy marki MAN, które zakupiliśmy. Przeznaczone są do obsługi autostrady A2. O ich zakupie zdecydowała niezawodność i wysoka jakość. Dodatkowym atutem jest bliskość autoryzowanych serwisów zlokalizowanych niedaleko naszych obwodów utrzymania autostrady – podkreślił Włodzimierz Matczak, Dyrektor Eksploatacji Autostrada Eksploatacja SA.

– Wybór pojazdów marki MAN przez spółkę Autostrada Eksploatacja cieszy nas niezmiernie. Fakt ten potwierdza nasze wysokie kompetencje w zakresie specjalistycznych podwozi. Jesteśmy przekonani, że sprawdzą się one w trudnych warunkach zimowych, jako auta niezawodne i ekonomiczne – powiedział podczas prezentacji Dariusz Jabłoński, odpowiedzialny za sprzedaż pojazdów MAN w Regionie Zachód.

Dostawa ośmiu MAN-ów to pierwsza część kontraktu. Samochody te będą pracowały na oddanym 1 grudnia do użytku odcinku autostrady A2 Nowy Tomyśl – Świecko. W 2012 roku kolejnych dziewięć lwów wymieni już wyeksploatowany sprzęt na trasie Konin – Nowy Tomyśl.

– Nowe samochody są wyposażone w osprzęt zimowy firmy Schmidt, specjalnie dostosowany do obsługi autostrad tzn. pług czołowy składany szerokości 5 metrów, dodatkowo pług boczny oraz solarki o dużej pojemności soli 6 lub 8 m3. Cały zestaw do zimowego utrzymania autostrady został skonfigurowany do specyficznych warunków pracy: posiada odpowiednią moc silnika i odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne przed działaniem soli – podkreśla Włodzimierz Matczak.

Autostrady są utrzymywane w pierwszym, najwyższym standardzie zimowego utrzymania, co oznacza, że jezdnia musi być czarna i mokra – i to w dwie godziny po ustaniu opadów śniegu w ciągu dnia i czterech godziny po ustaniu opadów w nocy.

Autostrada Eksploatacja SA jest operatorem płatnej autostrady A2 Świecko – Konin. Samochody MAN będą obsługiwały 255 kilometrowy odcinek płatnej A2 będącej w utrzymaniu spółki.