Według raportu Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP, zaledwie 10 procent osób chcących kupić auto w 2012 roku, zdecydowałoby się na samochód fabrycznie nowy.
MakoLab – spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu m.in. dla centrali koncernu Renault- Nissan, zakończyła realizację projektu badawczo- rozwojowego w zakresie stworzenia ontologii opisującej zagadnienia samochodów używanych i możliwości ich konfiguracji.
Zastosowanie rozwiązań opracowanych przez MakoLab pozwoli nabywcom na precyzyjne wyszukiwanie samochodów, a sprzedawcom umożliwi zdobycie lepszej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. System w sposób uniwersalny – niezależnie od producenta – opisuje zagadnienia dotyczące samochodów używanych. Stworzona ontologia ułatwi wyszukiwanie pojazdów przez potencjalnych nabywców dzięki dużej liczbie informacji, które będą poddawane analizie i porównaniom np.: stan samochodu, modyfikacje, uszkodzenia, a nawet dane dotyczące palenia tytoniu czy przewozu zwierząt w pojeździe.
– Prace badawczo-rozwojowe to nieodzowna część działalności innowacyjnych firm. Pozyskane fundusze unijne przeznaczyliśmy na pionierski projekt, który umożliwi branży motoryzacyjnej lepiej wykorzystać potencjał e-commerce. Nasze najnowsze rozwiązanie pozwoli w sposób zaawansowany opisywać samochody używane. Produkty, w których ontologia znajdzie zastosowanie to przede wszystkim wyszukiwarki i porównywarki szeroko stosowane w dynamicznie rozwijającym się handlu samochodami używanymi w Internecie – powiedział Wojciech Zieliński, Prezes Zarządu MakoLab SA.
Ontologia opracowana przez MakoLab nie ogranicza się tylko do ofert sprzedaży. Jest zaprojektowana w sposób umożliwiający wspieranie zagadnień związanych z wyceną samochodów dla firm ubezpieczeniowych czy monitorowania aktualnego stanu auta.
Projekt został zrealizowany we współpracy z prof. Martinem Heppem (Hepp Research GmbH), twórcą ontologii GoodRelations oraz z ekspertami z Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego. Ontologia GoodRelations jest dziś zintegrowana ze słynnym słownikiem schema.org stworzonym przez Google, Yahoo i Bing w celu poprawy wyszukiwania informacji w sieci i lepszego pozycjonowania stron.
Realizacja ontologii jest współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżet Państwa w ramach projektu „Stworzenie ontologii opisującej zagadnienia samochodów używanych, możliwości ich konfiguracji oraz opracowanie technicznych rozwiązań IT umożliwiających implementację ontologii”.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.