LOS ANGELES 2019: STUDYJNY VW ID. SPACE VIZZION JUŻ JEST

vw-id-losang1

Podczas salonu samochodowego Los Angeles Motor Show Volkswagen przedstawia kolejny model studyjny z rodziny ID- Space Vizzion.

Jest on wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Stylistykę i kształty modelu zaprojektowano w zupełnie nowy sposób.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

LOS ANGELES 2019


 

Charakterystyczna jest przednia część nadwozia z otworami umożliwiającymi przepływ powietrza, dzięki niej auto wyróżnia się współczynnikiem oporu powietrza o wartości 0,24. ID. Space Vizzion ma cechy aerodynamiczne aut typu Gran Turismo, a jednocześnie wnętrze przestronne jak w SUV-ie – dzięki temu Volkswagen definiuje zupełnie nowy segment pojazdów.

vw-id-losang2

Studyjny model powstał w oparciu o modułową platformę MEB opracowaną przez Volkswagena. Akumulator o pojemności 82 kWh umożliwia autu duży zasięg – pokonanie odległości do 590 km (wg WLTP). Dzięki mocy systemowej układu napędowego (4Motion) wynoszącej 250 kW, nowe auto przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy.

Nadwozie

Samochody elektryczne nie mają chłodnicy, nie potrzebują też wiele miejsca, by umieścić w nich silnik. W przedniej części nadwozia umieszczono otwory umożliwiające odpowiedni przepływ powietrza. Przedostaje się ono przez wąską szczelinę w nadwoziu znajdującą się między reflektorami, a następnie nad bardzo nisko umieszczoną maską jego strumień kieruje się ku tylnej części pojazdu.

vw-id-losang5

Powietrze przenika również przez otwory znajdujące się po prawej i lewej stronie przedniego zderzaka, także w tym wypadku powietrze w odpowiedni sposób zostaje skierowane do tyłu, za samochód.

Wnętrze

Przy konstrukcji samochodu wykorzystano zalety płyty podłogowej MEB. Ponieważ elektryczny silnik nie jest duży, a akumulator umieszczono w podłodze, można było zaprojektować duże wnętrze. Materiały wykonano z surowców naturalnych, przykładem jest nowa sztuczna skóra AppleSkin, w której zastosowano odpady powstające podczas produkcji soku jabłkowego. Cyfrowy kokpit to nowy standard – wszystkie informacje pojawiają się przede wszystkim na wyświetlaczu head- up.

vw-id-losang3

Zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej zastosowano jedynie niewielki ekran, na którym pojawiają się informacje potrzebne kierowcy do jazdy. Funkcje zwiększające komfort, zapewniające internetową łączność oraz pozwalające zarządzać pokładowymi urządzeniami skupiono na 15,6-calowym dotykowym ekranie. Inne istotne dane kierowca odbiera automatycznie i intuicyjnie za pośrednictwem ID. Light – interaktywnego pasa świateł umieszczonego pomiędzy słupkami dachowymi A.

Pokazywany na targach motoryzacyjnych LA Motor Show ID. Space Vizzion daje konkretny pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.

vw-id-losang4