Nowe MINI John Cooper Works GP to nowy model z wyścigowym rodowodem. To najszybszy samochód brytyjskiej marki posiadający homologację drogową.
A przy tym zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi tylko 7,3 l/100 km przy emisji CO2 w cyklu mieszanym 167 g/km.
Zobacz także:
Nowe GP zaprezentowane zostało po raz pierwszy na salonie motoryzacyjnym Los Angeles Auto Show, a powstanie w limitowanej serii 3000 sztuk w zakładach MINI w Oksfordzie.
Do rąk entuzjastów motorsportu na całym świecie zacznie trafiać w marcu 2020 r. Turbodoładowany czterocylindrowy silnik o mocy 225 kW (306 KM) pozwala dwuosobowemu MINI bazującemu na modelu 3-drzwiowym przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,2 sek.
Zdecydowanie najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w małym samochodzie brytyjskiej marki, układ jezdny zestrojony w oparciu o szeroki know- how John Cooper Works w motorsporcie oraz karoseria zoptymalizowana pod względem niskiej masy, sztywności skrętnej i aerodynamiki dają intensywne, wyścigowe wrażenia z jazdy. Nowy GP kontynuuje tradycje, które już od debiutu klasycznego Mini 60 lat temu są ściśle związane z nazwiskiem legendarnego projektanta Formuły 1 Johna Coopera.
Mini Cooper ma na swoim koncie zwycięstwa w brytyjskich mistrzostwach samochodów turystycznych, trzy triumfy w Rajdzie Monte Carlo, wreszcie sukcesy w Rajdzie Dakar.
Nowy samochód ma moc wyższą niż w MINI John Cooper Works o 55 kW (75 KM).
Przewaga jest tym samym jeszcze wyraźniejsza niż w przypadku dwóch poprzednich generacji ekstremalnie sportowych modeli MINI produkowanych w małych seriach po 2000 sztuk.
Już MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP zaprezentowane w roku 2006 i MINI John Cooper Works GP z roku 2013, oba wyposażone w turbodoładowane silniki o mocy 160 kW (218 KM), specjalny układ jezdny oraz ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie, zapewniały niezwykle intensywną wyścigową atmosferę.
Nowe, pokazywane na targach motoryzacyjnych LA Motor Show MINI John Cooper Works GP oferuje niezwykłe osiągi w małym samochodzie. Podczas jazd testowych w ramach rozwoju serii pokonało Pętlę Północną toru Nürburgring w niecałe 8 minut, prawie pół minuty szybciej niż jego bezpośredni poprzednik.
Nowe MINI John Cooper Works GP: najważniejsze cechy w skrócie:
– czterocylindrowy silnik MINI TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l, moc 225 kW (306 KM), moment obrotowy 450 Nm;
– o 55 kW (75 KM) większa moc niż MINI John Cooper Works;
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna 265 km/h (nielimitowana);
– specjalne, przystosowane do maksymalnych osiągów smarowanie i chłodzenie;
– specjalnie dostosowany do tego modelu sportowy układ wydechowy o emocjonującym brzmieniu;
– 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z mechaniczną blokadą dyferencjału przedniej osi;
– specjalna konstrukcja i zestrojenie układu jezdnego, obniżenie o 10 mm w porównaniu z MINI John Cooper Works;
– bardzo wydajny sportowy układ hamulcowy;
– sztywna struktura karoserii, zawieszenia silnika i punktów mocowania układu jezdnego;
– specjalnie dostosowany do tego modelu pas przedni i tylny;
– spojler dachowy z konturami skrzydeł;
– wydatne poszerzenia nadkoli z karbonu;
– wnętrze z dwoma fotelami i specjalnie dostosowanym kokpitem.