Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show swój debiut ma właśnie nowe Porsche 911 GT2 RS Clubsport. 700-konna, wyścigowa odmiana drogowego modelu trafi do sprzedaży w limitowanej serii 200 egzemplarzy.
Samochód może być użytkowany w ramach amatorskich wyścigów na torach oraz podczas wybranych wydarzeń motorsportowych.
Zobacz także:
– W najbliższych latach nasi klienci będą mogli ścigać się GT2 RS Clubsport nie tylko podczas imprez typu “track days” na torach wyścigowych, ale również w międzynarodowych zawodach motorsportowych. Obecnie prowadzimy bardzo owocne rozmowy z organizatorem wyścigów – grupą SRO – powiedział Frank- Steffen Walliser, wiceprezes sekcji Motorsport i samochodów GT.
Technika nowej wyścigowej maszyny z Weissach bazuje na sportowym samochodzie o wysokich osiągach – 911 GT2 RS, podobnie jak modelu 935, który Porsche zaprezentowało 9 tygodni temu. Oba auta korzystają z tego samego silnika, co ich drogowa odmiana: ultranowoczesnego 3,8-litrowego boksera biturbo o 6 cylindrach.
Moment obrotowy zamontowanej z tyłu jednostki trafia na tylne koła o szerokości 310 mm za pośrednictwem zamontowanej na sztywnych poduszkach 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej Porsche (PDK). Tak jak we wszystkich wyścigowych wersjach 911, kierowca zmienia biegi za pomocą ergonomicznie umieszczonych łopatek przy kierownicy.
Zlokalizowanie silnika za tylną osią zapewnia wyśmienitą przyczepność oraz imponującą skuteczność hamowania. Sześciotłoczkowe, wyścigowe, aluminiowe zaciski typu monoblok w połączeniu z wewnętrznie wentylowanymi, rowkowanymi stalowymi tarczami o średnicy 390 mm na przedniej osi zapewniają doskonałe wartości opóźnień. Na tylnej osi zamontowano czterotłoczkowe zaciski i 380-milimetrowe tarcze.
Podobnie jak dopuszczone do ruchu 911 GT2 RS, tak i ważąca 1390 kg wersja Clubsport jest wyposażona w system PSM (Porsche Stability Management) z kontrolą trakcji i układem zapobiegającym blokowaniu się kół (ABS). Za sprawą tzw. przełącznika map na konsoli środkowej systemy te można osobno konfigurować lub całkowicie wyłączyć, w zależności od sytuacji na drodze.
Kierownica z włókna węglowego i umieszczony za nią kolorowy wyświetlacz pochodzą z 911 GT3 R rocznik 2019. Masywna klatka bezpieczeństwa połączona z wyścigowym fotelem kubełkowym oraz sześciopunktowe pasy zapewniają maksymalną ochronę, a klimatyzacja – optymalne chłodzenie wnętrza.
Pokazywane na targach motoryzacyjnych LA Auto Show nowe Porsche można już zamawiać w cenie od 405 000 euro plus krajowa stawka VAT. Klienci zaczną odbierać swoje samochody począwszy od maja 2019 roku, podczas specjalnie zorganizowanych wydarzeń.
DANE TECHNICZNE W SKRÓCIE (typ 991, generacja 2.)
– jednoosobowy, zbliżony do standardowego, niehomologowany samochód wyścigowy;
– baza: Porsche 911 GT2 RS (991.2).
* Masa/ wymiary
– masa własna: około 1390 kg;
– długość: 4743 mm;
– szerokość: 1978 mm;
– wysokość: 1359 mm;
– rozstaw osi: 2457 mm.
* Silnik
– chłodzony cieczą, 6-cylindrowy aluminiowy bokser biturbo, zamontowany z tyłu, ze sztywnymi mocowaniami; 3800 ccm; skok tłoka: 77,5 mm; średnica cylindra: 102 mm; moc: około 515 kW (700 KM);
– 4 zawory na cylinder, regulacja wałka rozrządu i wzniosu zaworów Vario- Cam Plus;
– elektroniczne zarządzanie silnikiem (Continental SDI 9);
– metalowy katalizator z homologacją DMSB, 100 ogniw;
– tylny tłumik z podwójną, zamontowaną pośrodku końcówką;
– 7-biegowa skrzynia PDK ze sztywnymi mocowaniami i skróconymi ścieżkami prowadzenia drążka;
– dwumasowe koło zamachowe;
– dyferencjał o zwiększonym tarciu, przystosowany do wyścigów.
* Nadwozie
– wyścigowe tylne skrzydło z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym (CFRP);
– dach z CFRP ze zdejmowaną klapą bezpieczeństwa, zgodną z przepisami FIA, art. 275a;
– 115-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa FT3, napełnianie w przedniej pokrywie;
– wspawana klatka bezpieczeństwa;
– kubełkowy fotel Recaro z regulacją wzdłużną i wypełnieniem zgodnie ze standardem FIA 8862/2009;
– sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa;
– system podnośnika pneumatycznego (trzy gniazda);
– gaśnica z elektronicznym odpalaniem.
* Zawieszenie
– przednie: kolumny MacPhersona; regulowana wysokość, pochylenie kół i ich rozstaw; zoptymalizowana sztywność dzięki zastosowaniu wytrzymałych łożysk sferycznych; mocowanie kół za pomocą centralnej śruby; trójdrożne wyścigowe amortyzatory, wzmocnione drążki; elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z przekładnią o zmiennym przełożeniu; stabilizator typu „śmigło”;
– tylne: wielowahaczowe typu MacPherson; regulowana wysokość, pochylenie kół i ich rozstaw; zoptymalizowana sztywność dzięki zastosowaniu wytrzymałych łożysk sferycznych; mocowanie kół za pomocą centralnej śruby; trójdrożne wyścigowe amortyzatory; wzmocnione drążki; stabilizator typu „śmigło”.
* Hamulce
– dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi; regulowane poprzez system balansu hamulców
– a przodu: sześciotłoczkowe, aluminiowe, wyścigowe zaciski typu monoblok ze sprężynami zapobiegającymi odskakiwaniu klocków; stalowe tarcze, wentylowane wewnętrznie, o średnicy 390 mm, wyścigowe klocki hamulcowe, zoptymalizowane kanały chłodzące hamulce;
– z tyłu: czterotłoczkowe, aluminiowe, wyścigowe zaciski typu monoblok ze sprężynami zapobiegającymi odskakiwaniu klocków; stalowe tarcze, wentylowane wewnętrznie, o średnicy 380 mm, wyścigowe klocki hamulcowe, zoptymalizowane kanały chłodzące hamulce.
* Układ elektryczny
– panel instrumentów z rejestratorem danych Cosworth ICD, stoperem Sport Chrono oraz wskaźnikiem doładowania;
– wyjmowana kierownica z manetkami do zmiany biegów;
– PSM (Porsche Stability Management);
– aplikacja Porsche Track Precision Race;
– zintegrowany sterownik do mierzenia czasów okrążeń;
– lekki akumulator litowo- jonowy (Li-Fe-Po-), 60 Ah;
– wyłącznik awaryjny w kokpicie i na zewnątrz;
– system TPMS;
– klimatyzacja.
* Felgi/ opony
– z przodu: jednoczęściowe kute obręcze z lekkich stopów 10,5 J x 18 ET 28 z centralną śrubą; opony transportowe Michelin 27/65-R18;
– z tyłu: jednoczęściowe kute obręcze z lekkich stopów 12,5 J x 18 ET 46 z centralną śrubą; opony transportowe Michelin 31/71-R18.
* Kolor: biały, lakier wodny.
* Cena: 405 000 euro plus lokalny VAT, dostawy od maja 2019 r.
* 911 GT2 RS: zużycie paliwa w cyklu łączonym 11,8 l/100 km; emisje CO2 269 g/km.