Nowe BMW serii 3 Limuzyna będzie miało swoja premierę podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show (30 listopada – 9 grudnia 2018 r.), a na rynek amerykański i europejski wjedzie w lipcu 2019 roku.
Model M340i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 172 g/km) napędzane jest przez nowo opracowany sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275 kW/ 374 KM.
Zobacz także:
Wysokie osiągi silnika, układ jezdny specyficzny dla M oraz inteligentny napęd na cztery koła zapewniają wyjątkową dynamikę jazdy.
Silnik oferuje nową jakość w zakresie osiągów. Nowy, sześciocylindrowy, rzędowy motor o pojemności 3 l ma aluminiową skrzynię korbową i aluminiową głowicę cylindrów. Układ turbodoładowania oparty o konstrukcję TwinScroll został zaprojektowany na nowo. Za dostawę paliwa odpowiada układ High Precision Injection. Obecną wersję technologii M TwinPower Turbo uzupełnia w adaptacyjna regulacja zaworów Valvetronic i adaptacyjna regulacja faz rozrządu Double Vanos.
Dzięki szerokiej modernizacji napędu, w którym wiele elementów zostało zaprojektowanych całkowicie od nowa, moc silnika wzrosła o 35 kW/48 KM do 275 kW/374 KM, a maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 500 Nm. W rezultacie samochód wyraźnie zyskał na sportowej drapieżności. BMW M340i xDrive Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sek.
Układ wydechowy z regulowanymi przepustnicami generuje niezwykle soczyste brzmienie – szczególnie w trybach Sport i Sport+ aktywowanych przełącznikiem właściwości jezdnych. Dwudrożny sportowy układ wydechowy M wyposażony jest w dwa benzynowe filtry cząstek stałych, dzięki czemu BMW M340i xDrive Limuzyna spełnia wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP.
BMW M340i xDrive Limuzyna wyposażone jest standardowo w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic najnowszej generacji. Można korzystać z funkcji Launch Control. Łopatki na kierownicy ułatwiają ręczny wybór biegów. Inteligentny napęd na cztery koła zapewnia trakcję i stabilność pojazdu poprzez całkowicie adaptacyjny rozdział mocy na przednią i tylną oś. Większa transmisja napędu na tył występuje w trybach Sport i Sport+.
Ponadto BMW M340i xDrive Limuzyna jest standardowo wyposażone w sportowy mechanizm różnicowy M. Elektronicznie sterowana, w pełni zmienna szpera tylnej osi nie tylko wyraźnie zwiększa trakcję, ale również stabilność i zwinność pojazdu.
Układ jezdny M
Koncepcja układu jezdnego w nowym BMW serii 3 Limuzyna oferuje warunki do sportowej jazdy. Elementy przedniej osi z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczowej osi tylnej, które zostały zoptymalizowane pod względem masy i sztywności, zwiększają dynamikę pokonywania zakrętów i precyzję prowadzenia.
Oprócz niższego o 10 mm zawieszenia standardowy sportowy układ jezdny M oferuje też elastokinematykę M oraz nową funkcję sterowania amortyzatorami zależnie od skoku. Opcjonalnie dostępny jest również adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. W połączeniu ze sportowym układem jezdnym M i sportowym adaptacyjnym układem jezdnym M oferowany jest sportowy adaptacyjny układ kierowniczy.
Skuteczne hamowanie zapewniają sportowe hamulce M (wyposażenie standardowe), obejmujące czterotłoczkowe zaciski stałe i tarcze o średnicy 348 mm z przodu oraz jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze o średnicy 345 mm z tyłu. Lakierowane na niebiesko zaciski są opatrzone logo M. Standardowe 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich oferowane są z oponami mieszanymi. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, a z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18.
Opcjonalnie dostępne są również 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w dwóch wzorach oraz 19-calowe obręcze kół BMW Individual ze stopów lekkich, również wyposażone w opony mieszane. 19-calowe obręcze kół M oferowane są z oponami High Performance umożliwiającymi bardzo efektywne przenoszenie sił wzdłużnych i poprzecznych.
Stylistyka
Osiągi pokazywanego na targach motoryzacyjnych LA Motor Show nowego BMW M340i xDrive Limuzyna znajdują odzwierciedlenie w specyficznej dla tego modelu stylistyce i wyposażeniu. Pas przedni, progi i pas tylny optymalizują zarówno dopływ powietrza chłodzącego, jak i aerodynamikę. Unikatowe elementy stylistyczne to m.in. siatkowy grill atrapy chłodnicy BMW, tylny spojler w kolorze karoserii oraz trapezoidalne końcówki rur wydechowych. Ekskluzywny wygląd pojazdu uzupełniają lusterka zewnętrzne, listwy wlotów powietrza, przednie powierzchnie „nerek” BMW, końcówki rur wydechowych i nazwa modelu w metalizowanym kolorze Cerium Grey.
Wewnątrz samochodu radość z jazdy zapewniają sportowe fotele z tapicerką M z Sensateku i alcantary, antracytowa podsufitka BMW Individual, skórzana kierownica M z łopatkami zmiany biegów oraz listwy ozdobne z aluminium Tetragon. Na cyfrowym zestawie wskaźników widnieje napis „M340i”. Kolejną ekskluzywną cechą stylistyczną są listwy progowe przednich drzwi z nazwą modelu.