Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show (dla zwiedzających do 10 grudnia) BMW świętuje światowy debiut nowych modeli i8 Roadster i i8 Coupé.
Samochód sportowy przyszłości prezentowany jest w dwóch wersjach karoserii. Dzięki unowocześnionej technologii BMW eDrive obydwa modele hybrydowe plug-in zapewniającą większy zasięg i większy udział jazdy w trybie stricte elektrycznym.
Zobacz także:
Wejście na rynek obu modeli pokazywanych na targach motoryzacyjnych LA Auto Show planowane jest w maju 2018 roku.
Jazda z otwartym dachem rozpoczyna się po naciśnięciu przycisku eDrive i może odbywać się z prędkością do 120 km/h.
Konstrukcja LifeDrive przeniesiona została na koncepcję roadstera. Specyficzne dla tego modelu są wzmocnienia karoserii i podnoszone drzwi o typowej dla BMW i lekkiej konstrukcji. Rama przedniej szyby wykonana została z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Masa nowego BMW i8 Roadster w stosunku do nowego i8 Coupé ograniczona została o ok. 60 kg.
Wysokiej jakości miękki dach o dużej powierzchni posiada unikalny mechanizm składania. Otwieranie i zamykanie odbywa się przyciskiem za pośrednictwem cichego napędu elektrycznego w ciągu 15 sek. Możliwe jest również otwarcie podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Miękki dach układany jest w niezajmującej wiele miejsca pionowej pozycji, co daje dodatkowe 100 l miejsca na bagaż za fotelami.
Napęd hybrydowy plug-in zastosowano w zmodernizowanej technologii BMW eDrive. Pojemność ogniw wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego zwiększona została z 20 do 34 Ah, a pojemność energetyczna brutto z 7,1 do 11,6 kWh. Silnik elektryczny ma obecnie maksymalną moc 105 kW / 143 KM (zwiększoną o 9 kW / 12 KM). Powoduje to większa dynamikę.
Na samym silniku elektrycznym można poruszać się z prędkością do 105 km/h (wcześniej 70 km/h), a z włączonym przyciskiem eDrive – do 120 km/h. Zasięg elektryczny wynosi odpwoednio 53 km (i8 Roadster) i 55 km (i8 Coupé).
Trzycylindrowy silnik benzynowy oferuje moc 170 kW / 231 KM. Zoptymalizowana została jego akustyka oraz emisja spalin dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 2,1 l/100 km (Roadster) oraz 1,9 l/100 km (Coupé), a emisja CO2: 46 g/km i 42 g/km.
Specyficzna dla nowego BMW i8 Roadster jest konfiguracja resorowania, amortyzacji i dynamicznej kontroli stabilności. Obydwa modele wyposażono standardowo w dynamiczną kontrolę amortyzatorów.
Nowe BMW posiadają w standardzie 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Double Spoke.
Dostępne są lakiery metalizowane E-Copper i szary Donington. Stylistyka wnętrza Carpo została zastosowana w obu modelach w wyposażeniu standardowym, w opcji i8 Roadster można zamówić kolor kości słoniowej i czarny, a w i8 Coupé – kości słoniowej. Amido i E-Copper to z kolei kolory nowej, opcjonalnej stylistyki wnętrza Accaro.
W wyposażeniu standardowym obu modeli znajduje się system nawigacyjny Professional, kluczyk BMW z wyświetlaczem, system asystujący kierowcy, Surround View i kabel do ładowania Mode 2. Menu na monitorze pokładowym wyświetla się w postaci kafelków z dynamiczną treścią. Opcjonalnie dostępny m.in. wyświetlacz BMW Head-Up ze wskazaniami specyficznymi dla danego modelu, nieoślepiające światła laserowe z funkcją Selective Beam i dźwiękowe ostrzeganie pieszych.
Usługi ConnectedDrive zastosowano w wyposażeniu standardowym. Osobisty asystent mobilności BMW Connected umożliwia szeroki zakres skomunikowania samochodu z cyfrowym środowiskiem użytkownika. Nowe funkcje cyfrowe, takie jak inteligentne planowanie tras z postojami przy stacji ładowania lub na stacji paliw, udostępnianie aktualnej pozycji oraz wysoko spersonalizowane wskazania w pojeździe uławiają kierowcy jazdę.