LOS ANGELES 2017: NOWA MAZDA 6 UJRZAŁA ŚWIATŁO DZIENNE

Mazda6_la1

Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show, Mazda prezentuje gruntownie zmodernizowany i udoskonalony sedan Mazda6, wyposażony w nowy silnik.

Nowością w Stanach Zjednoczonych w modelu, który trafi do sprzedaży na wiosnę przyszłego roku, jest opcjonalna, ręczna skrzynia biegów (z silnikiem SKYACTIV-G 2.5).


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

LOS ANGELES 2017


 

Od przodu w Mazdzie 6 dominuje nowy, niżej schodzący grill, który podkreśla masywność i głębokość przedniej bryły, nisko położony środek ciężkości i szerokość sylwetki. Występujące w wyposażeniu standardowym reflektory diodowe zawierają w sobie światła przeciwmgielne i odznaczają się szeroką, wyrazistą grafiką świetlną. Powierzchnie lakierowane sięgają teraz w niższe partie nadwozia. Elegancji wyglądu dopełniają felgi o nowych wzorach i średnicach od 17 do 19 cali. Kolejną nowością w sedanie Mazdy jest lakier w kolorze Soul Red Crystal.

Mazda6_la2

Wnętrze samochodu zaprojektowane jest niemal całkowicie od nowa. Z poprzedniego modelu przejęto tylko kierownicę i niektóre drobne elementy wykończenia. Najbardziej zauważalną nowością jest szeroko rozciągnięta w poziomie tablica rozdzielcza, która podkreśla szerokość nowego auta. W wersjach Mazda6 Signature boczki drzwi, siedzenia i tablica rozdzielcza wykończone są detalami z drewna Sen, skóry Nappa i sztucznego zamszu UltraSuede NU.

Oprócz siedzeń, nowe rozwiązania techniczne przejawiają się w takich systemach i funkcjach dostępnych opcjonalnie, jak:
– system kamer 360°;
– zestaw wskaźników w formie wyświetlacza TFT o przekątnej 7 cali i możliwości zmiennej konfiguracji zegarów;
– nowy wyświetlacz systemów informacji i rozrywki MZD Connect o przekątnej 8 cali;
– tempomat radarowy Mazda Radar Cruise Control działający w pełnym zakresie prędkości z funkcją Stop & Go;
– system odmrażania wycieraczek przedniej szyby;
– wyświetlacz czołowy Active Driving Display.

Mazda6_la4

Silniki dopasowane do gustów

W Stanach Zjednoczonych Mazda6 oferowana jest z dwiema jednostkami napędowymi. Pierwszą z nich jest wolnossący silnik benzynowy SKYACTIV-G 2.5, cechujący się wysokim momentem obrotowym i niskim zużyciem paliwa. Nowym rozwiązaniem technicznym, na rynku amerykańskim stosowanym tylko przez Mazdę, jest system dezaktywacji cylindrów. W przekładni hydrokinetycznej – elemencie automatycznej, sześciobiegowej skrzyni SKYACTIV-DRIVE, zastosowane zostało wahadło odśrodkowe.

Wyższe wersje Mazdy6 napędza nagrodzony, doładowany turbosprężarką silnik SKYACTIV-G 2.5T (po raz pierwszy zastosowany w obecnej generacji SUV-a CX-9. Osiąga on moment obrotowy na poziomie 420 Nm już od prędkości 2000 obr./min. oraz moc 250 KM na benzynie o liczbie oktanowej 93 (227 KM na benzynie 87-oktanowej).

Mazda6_la3

System Dynamic Pressure Turbo generuje moment obrotowy niemal natychmiastowo, dzięki wykorzystaniu niedużego portu dolotowego, który doprowadza powietrze do turbosprężarki. Kolektor wydechowy w układzie 4-3-1 posiada funkcję odciągania pulsów wydechowych. System EGR (recyrkulacji gazów spalinowych z funkcją ich schładzania) służy do obniżania temperatury pracy w komorze spalania.

Automatyczna skrzynia – sześciobiegowa SKYACTIV- DRIVE, standardowo stosowana w układzie przekazania napędu silnika SKYACTIV-G 2.5T – w większości sytuacji utrzymuje przekładnię hydrokinetyczną w pozycji zamkniętej.

Zawieszenie

Zawieszenie zapewnia teraz wyższy komfort jazdy – większą gładkość i liniowość toczenia i odznacza się lepszym dopracowaniem dziedziny NVH (hałas, wibracje i dyskomfort) – na poziomie zbliżonym do ultracichego modelu CX-9. Przekładnia kierownicza jest obecnie sztywno zamontowana do szkieletu samochodu, oferując w ten sposób szybszą reakcję i większe czucie prowadzenia. System SKYACTIV- CHASSIS został usztywniony proporcjonalnie do zmodyfikowanego zawieszenia, co z kolei zapewnia gładsze toczenie i jednocześnie podnosi poziom osiągów dynamicznych.

Mazda6_la5

Korekty objęły również geometrię zawieszenia Mazdy6. W obecnej postaci zapewnia ono większą wygodę jazdy. Zmiany w zakresie zbieżności kół, wywoływane kompresją jednej strony zawieszenia podczas pokonywania zakrętów, dobrane są tak, by sprzyjać większej neutralności kierowania.

Wzmocnienia w partii nadwozia, użycie grubszych arkuszy blachy stalowej w tylnych nadkolach, wzmocnione rozpórki płyty podłogowej i jeszcze grubsze mocowania wahaczy wzdłużnych pomagają w wyciszeniu wnętrza i poprawie słyszalności rozmów prowadzonych w kabinie.

Targi motoryzacyjne LA Auto Show (LAAS) będą otwarte dla publiczności w dniach 1-10 grudnia br.