LOS ANGELES 2017: LEXUS RX DLA SIEDMIORGA Z BAGAŻEM

lexus-rx1

Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show Lexus zaprezentował model RX L – wersję crossovera z trzema rzędami foteli. Choć auto zostało wydłużone tylko nieznacznie, dzięki pomysłowym rozwiązaniom umożliwia wygodne podróżowanie siedmiu osobom.

Wprowadzając w 1998 roku model RX, producent stworzył nowy segment luksusowych SUV-ów. Nowe auto stało się najchętniej kupowanym modelem marki.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

LOS ANGELES 2017


 

Z czasem jednak rynek zaczął się domagać czegoś więcej – wersji z trzema rzędami siedzeń. Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie model oznaczony RX L. Tylna część nadwozia samochodu została wydłużona o 110 mm, zmieniono także kąt nachylenia tylnej szyby. W ten sposób wewnątrz udało się wygospodarować miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń w postaci dzielonej w stosunku 60/40 wygodnej kanapy dla dwóch osób.

lexus-rx2

Zwiększając kąt nachylenia tylnej szyby uzyskano więcej przestrzeni nad głowami dodatkowych pasażerów, a nieznaczne podniesienie drugiego rzędu foteli zapewniło więcej miejsca dla ich nóg. Łatwy dostęp do tylnych siedzeń zapewnia możliwość odsuwania foteli drugiego rzędu w przód. Pasażerowie wszystkich trzech rzędów są chronieni z boków przez biegnące na całej długości kabiny kurtynowe poduszki powietrzne.

Mimo dodania trzeciego rzędu siedzeń, RX nie został pozbawiony przestrzeni bagażowej – w modelu RX L podłoga bagażnika za oparciami tylnych siedzeń jest długa. W razie potrzeby powiększenia przestrzeni ładunkowej tylne fotele można złożyć za pomocą elektrycznego mechanizmu.

lexus-rx3

Na targach motoryzacyjnych LA Auto Show przedstawiono dwie wersje Lexusa RX L. Model RX 350L napędzany jest 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6 o mocy 216 kW (294 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 358 Nm, sprzężonym z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. RX 350L dostępny jest również w wersji z napędem na obie osie Dynamic Torque Control AWD.

Wersja RX 450hL wyposażona jest w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 313 KM. W hybrydzie napęd na cztery koła zrealizowano za pomocą systemu E-Four, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny.

lexus-rx5