Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show Lexus zaprezentował model RX L – wersję crossovera z trzema rzędami foteli. Choć auto zostało wydłużone tylko nieznacznie, dzięki pomysłowym rozwiązaniom umożliwia wygodne podróżowanie siedmiu osobom.
Wprowadzając w 1998 roku model RX, producent stworzył nowy segment luksusowych SUV-ów. Nowe auto stało się najchętniej kupowanym modelem marki.
Zobacz także:
Z czasem jednak rynek zaczął się domagać czegoś więcej – wersji z trzema rzędami siedzeń. Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie model oznaczony RX L. Tylna część nadwozia samochodu została wydłużona o 110 mm, zmieniono także kąt nachylenia tylnej szyby. W ten sposób wewnątrz udało się wygospodarować miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń w postaci dzielonej w stosunku 60/40 wygodnej kanapy dla dwóch osób.
Zwiększając kąt nachylenia tylnej szyby uzyskano więcej przestrzeni nad głowami dodatkowych pasażerów, a nieznaczne podniesienie drugiego rzędu foteli zapewniło więcej miejsca dla ich nóg. Łatwy dostęp do tylnych siedzeń zapewnia możliwość odsuwania foteli drugiego rzędu w przód. Pasażerowie wszystkich trzech rzędów są chronieni z boków przez biegnące na całej długości kabiny kurtynowe poduszki powietrzne.
Mimo dodania trzeciego rzędu siedzeń, RX nie został pozbawiony przestrzeni bagażowej – w modelu RX L podłoga bagażnika za oparciami tylnych siedzeń jest długa. W razie potrzeby powiększenia przestrzeni ładunkowej tylne fotele można złożyć za pomocą elektrycznego mechanizmu.
Na targach motoryzacyjnych LA Auto Show przedstawiono dwie wersje Lexusa RX L. Model RX 350L napędzany jest 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6 o mocy 216 kW (294 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 358 Nm, sprzężonym z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. RX 350L dostępny jest również w wersji z napędem na obie osie Dynamic Torque Control AWD.
Wersja RX 450hL wyposażona jest w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 313 KM. W hybrydzie napęd na cztery koła zrealizowano za pomocą systemu E-Four, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny.